גל הפיטורים יוצא לדרך: תמיר פישמן מפטר עובדי מכירות

מדובר בעיקר בפיטורים במחלקת הטלמרקטינג, שם מועסקים בעיקר סטודנטים, אך גם מאור אבגיל, מנהל מחלקת המכירות, פוטר מתפקידו

בית ההשקעות תמיר פישמן יוצא במהלך של פיטורי עובדים על מנת לחסוך בהוצאות. מדובר בעיקר בפיטורים במחלקת הטלמרקטינג, שם מועסקים בעיקר סטודנטים. עם זאת, גם מאור אבגיל, מנהל מחלקת המכירות, פוטר מתפקידו. בבית ההשקעות מועסקים כ-150 עובדים, וההערכה היא כי כ-5% מהעובדים יפוטרו.

"לאור המגמה השלילית בשווקים הפיננסיים מזה תקופה ארוכה, וכפי שמתבקש בכל הענף, גם תמיר פישמן נדרשת לבצע מספר התאמות תקציביות", נמסר בתגובה מתמיר פישמן. "עיקר צעדי ההתייעלות יתמקדו במערך המכירות".

הפיטורים בתמיר פישמן הינם סנונית ראשונה לגל פיטורים היוצא לדרך בבתי ההשקעות לאחר שהסתיימה תקופת החגים. ב"גלובס" פורסם כבר ב-3 באוקטובר כי בתי ההשקעות מתכוננים לפטר עובדים עקב הירידות החדות בבורסה והמשבר הגלובלי בשווקים. הפיטורים הם חלק ממהלך התייעלות שנועד לקצץ בהוצאות בתי ההשקעות.

בבתי ההשקעות הגדולים מועסקים כיום כ-3,000 עובדים. בכירים בשוק העריכו בפני "גלובס" בתחילת החודש כי מי שיפגעו במיוחד הם עובדי השיווק והמכירותף, כיוון שבתקופות של האטה או משבר, רוב החברות לא מצליחות לגייס כספים ולקוחות חדשים, ולכן יורדת החשיבות של עובדים אלה.

ההכנסות של בתי ההשקעות הולכות וקטנות והרווחיות נשחקת, הן בשל הירידה בהיקף הנכסים שהם מנהלים והן בשל הפסדי הנוסטרו שהם סופגים. כבר בדוחות הכספיים במחצית השנה ההכנסות של חמשת בתי ההשקעות הציבוריים (וגם של כלל פיננסים שמפרסם דוחות בגלל אג"ח) קטנו ב-3%, והרווח הנקי שלהם ירד בכ-30%. לאור מצב השווקים מאז, ניתן להניח כי כך גם יראה הרבעון השלישי.