צפו: תמונות של סטיב ג'ובס עם בני משפחתו נחשפות

הביוגרפיה של ג'ובס תפורסם היום: "פייסבוק שולטת ברשתות החברתיות. אני מעריך את צוקרברג על כך שהוא לא החליט למכור, אלא שרצה לבנות חברה אמיתית"

פרטים נוספים מהביוגרפיה המדוברת של מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, ממשיכים להיחשף. אחרי שבפרסומים מהשבוע האחרון נכתב כי ג'ובס ביקר את גוגל ואת מיקרוסופט, מנכ"ל ומייסד אפל המיתולוגי בחר דווקא להחמיא למייסד והמנכ"ל הצעיר של פייסבוק, מארק צוקרברג.

"דיברנו על רשתות חברתיות באינטרנט אבל אני לא רואה אף אחד חוץ מפייסבוק בתחום הזה", אמר ג'ובס לביוגרף הרשמי שלו, וולטר אייזקסון. "רק פייסבוק. הם שולטים בתחום הזה. אני מעריך את מארק צוקרברג על כך שהוא לא החליט למכור, אלא שרצה לבנות חברה אמיתית. אני מעריך את זה מאוד".

ג'ובס דיבר עם אייזקסון גם על החיים שאחרי המוות ועל הקשר שלהם למוצרי אפל. "לפעמים אני מאמין באלוהים ולפעמים אני לא. אני חושב שזה 50-50", אמר ג'ובס. "אבל מאז שחליתי בסרטן, אני חושב על זה יותר ויותר ומצאתי את עצמי מאמין יותר באלוהים. יכול להיות שזה בגלל שאני רוצה להאמין בחיים אחרי המוות. אז, כשאתה מת, לא הכול נעלם. החוכמה שצברת, חלק ממנה ממשיך לחיות. אבל לפעמים אני חושב שזה כמו כפתור של הדלקה וכיבוי. קליק אחד ואתה נעלם", סיפר ג'ובס, עצר לרגע ואז המשיך: "וזו הסיבה מדוע אני לא אוהב לשלב כפתורי הדלקה וכיבוי במכשירים של אפל".

ג'ובס וצוקרברג הם לא בדיוק מכרים קרובים, אך דרכיהם נפגשו בשנים האחרונות. באחת הפעמים, באוקטובר אשתקד, הזמין ג'ובס את צוקרברג לארוחה בביתו כחלק מניסיונו של מנכ"ל אפל לארגן התממשקות של הרשת החברתית המוזיקלית של אפל, Ping, עם פייסבוק. אפל ופייסבוק ניהלו מו"מ ארוך להתממשקות של הרשת החברתית הפופולרית ברשת המוזיקלית החדשה, אך ג'ובס טען כי התנאים שהעמיד צוקרברג היו "מעיקים".

בהזדמנות אחרת נפגשו השניים בארוחה המפורסמת שארגן נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפברואר השנה עם בכירי תעשיית הטכנולוגיה במטרה לגייס את תמיכתם למאמציו להמשיך את ההוצאה על יוזמות היי-טק מול דרישת הרפובליקנים לקיצוצים עמוקים. לפי התצלום שפורסם אז, נראה היה שג'ובס וצוקרברג הם האורחים החשובים ביותר של אובמה, כיוון שהשניים ישבו משני צדדיו.

הביוגרפיה של ג'ובס צפויה לעלות היום על המדפים בארה"ב, כשהגרסה הדיגיטלית שלה כבר זמינה דרך חנות הספרים של אפל, iBooks, וכן ניתנת להזמנה דרך אתר אמזון. שתי הגרסאות נמכרות בכ-18 דולר. במקביל, תוכנית התחקירים המוערכת "60 דקות" הכינה אמש (א') פרק מיוחד על הביוגרפיה של ג'ובס, בו מרואיין אייזקסון עצמו ונעשית סקירה קצרה על חייו של ג'ובס.