הערכות: בג"ץ לא יכריע בקרוב בעניין התפטרות המתמחים

גורמים במערכת הבריאות מעריכים: הדיון מחר בעתירה שהגישו המתמחים במרכז נגד פסיקת ביה"ד הארצי לא יסתיים בהכרעה מהירה; בג"ץ יקיים מספר דיונים עד לפסיקה עקרונית

גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי הדיון שיתקיים מחר (ג') בבג"ץ בעניין העתירה שהגישו המתמחים מהמרכז לא יסתיים בהכרעה מהירה.

על-פי הגורמים, בג"ץ לא יוציא צו זמני שיבטל את הפסיקה של בית הדין הארצי לעבודה - שקבעה כי ההתפטרות ההמונית של הרופאים המתמחים מבוטלת משום שהיוותה צעד ארגוני במסווה של התפטרות - אלא יקיים מספר דיונים עד לפסיקה עקרונית.

על-פי הערכות, בג"ץ לא יהפוך את פסיקתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד.

"כשארד כותבת את פסקי הדין שלה, מראש היא צופה את פני הבג"ץ", מספר גורם המכיר את עבודתה מקרוב. לדבריו, הדבר נובע משום שהיא עצמה ניהלה בעבר את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

עוד הוא טוען כי פסיקתה של ארד אינה באמת מונעת ממתמחה שיבקש להתפטר היום לעשות כן, אלא קובעת כי ההתפטרות ההמונית, בצורה שבה נעשתה, היא אסורה.

הסטודנטים לרפואה הפגינו

בתוך כך, הטענה של בית הדין לעבודה, שלפיה מדובר במאבק ארגוני ולא בהתפטרות, מתחזקת. זאת לאור ההפגנה שערכו הערב (ב') בתל-אביב המתמחים עם הרופאים הבכירים. גם הסטודנטים לרפואה הצטרפו והשביתו את הלימודים.

במשרד הבריאות מקווים כי עד יום חמישי יסכימו המתמחים לקבל את המתווה שהוצע להם: יום מנוחה שבועי למי שביצע תורנות בשבת; מערך הסעות במיוחד בשבתות; ותוספת שכר של 3,000-4,500 שקל בחודש מעבר לתוספות שנקבעו בהסכם האחרון, בתמורה לכ-30 שעות נוספות בחודש.

בשעות הנוספות יוכלו הרופאים לבצע ניתוחים בתעריפים של אחר-הצהריים, לקבל חולים במחלקות פנימיות ולהקדיש זמן למחקר. מודל זה ריאלי למומחים צעירים, אך גם המתמחים מעוניינים בשיפור תנאיהם כמומחים.

לפי שעה מקשיחים המתמחים עמדות כדי למצות את המומנטום שיושג מעצם העתירה לבג"ץ.