הבועה מתנפחת? זינגה תנפיק ב-24 בנוב' לפי 12 מיליארד ד'

דיווח בבלומברג: ענקית המשחקים בפייסבוק תנסה לגייס מיליארד דולר מיד לאחר חג ההודייה, לפי שווי מוערך של 12 מיליארד דולר ■ להבדיל מגרופון - זינגה עדיין מציגה רווחים

המשקיעים בנאסד"ק טרם התאוששו מההצלחה המסחררת של מניית גרופון שהונפקה ביום שישי האחרון, וכבר היום אנו מתבשרים כי אחת החברות המסקרנות ביותר בשנים האחרונות מגיעה אף היא לשלב ההתבגרות שלה ותהפוך, ככל הנראה, בקרוב מאוד לחברה ציבורית.

על פי הדיווח באתר האינטרנט של בלומברג מהשעות האחרונות, 2 מקורות המקורבים לנושא בסביבתה של זינגה, ענקית המשחקים ברשתות החברתיות, מספרים כי החברה צפויה לצאת בהנפקה מיד לאחר חד ההודייה בארה"ב, כשתאריך היעד הוא 24 בנובמבר. על פי הדיווח, בחודש שעבר דובר על כך כי ההנפקה תתרחש עוד לפני החג, אך ההכנות לקראת המהלך יגיעו לסיומן רק בשבוע האחרון של חודש נובמבר.

בנוסף, הדיווח חושף כי בזינגה מצפים לגייס כמיליארד דולר, אם כי לא ברור עד לרגע זה לפי איזה שווי תונפק החברה ו/או מה יהיה ערך מניותיה. על פי הערכות של אנליסטים ומסחר פרטי במניותיה מוערכת החברה בכ-12 מיליארד דולר. על אף ההערכות הגורסות כי הנפקת חברות אינטרנט, כמו ההנפקה של גרופון בשבוע שעבר, הן סימן אזהרה לקראת בועת היי-טק שעומדת להתפוצץ שוב כיוון שאין לחברות הללו מודל עסקי מוכח והן אינן מראות רווחים שיצדיקו את השווי המופרז שלהם - זינגה עדיין מציגה רווחים.

בשבוע שעבר פורסמו נתוני הרבעון האחרון של החברה ובהם מדווחת זינגה על רווח נקי של למעלה מ-12 מיליון דולר והכנסות של למעלה מ-306 מיליון דולר. אומנם מדובר על ירידה חדה של למעלה מ-50% ברווח הנקי של החברה לעומת הרבעון המקביל ב-2010, אז דיווחה החברה על רווח נקי של כ-27 מיליון דולר, אולם הכנסותיה ברבעון האחרון עלו ב-80% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010.

זינגה, שהוקמה בשנת 2007, מפתחת משחקים לרשתות חברתיות כשהעיקרית והמובילה בהן היא פייסבוק. בין היתר, זינגה אחראית על המשחקים הפופולאריים CityVille, FarmVille, טקסס הולד'ם פוקר ועוד רבים אחרים. על פי נתוני AppData, במשחקיה של זינגה משחקים למעלה מ-205 מיליון גולשים שונים בכל חודש, כאשר המשחק הפופולארי ביותר הוא סיטי-וויל בו משחקים למעלה מ-11.7 מיליון גולשים שונים בכל יום.