הסכסוך בין המשביר לפוקס: נכשלו המגעים לפשרה

הצדדים מנהלים מאבק משפטי על רקע כוונת המשביר להכניס לישראל את מותג האופנה "אמריקן איגל" ביבוא מקביל

פרק נוסף בסכסוך בין קבוצת המשביר לקבוצת פוקס על רקע כוונת המשביר להכניס את המותג אמריקן איגל לישראל ביבוא מקביל. המטרה של המשביר היא לפגוע בהשקת המותג בארץ על-ידי קבוצת פוקס. בשבועות האחרונים ניסו הצדדים להגיע לפשרה באופן שלדברי מקורב למגעים "אף צד לא ייצא נפסד".

במסגרת זו הסכימה המשביר להחזיר את הסחורה לספק בחו"ל, וזאת כנגד צעדים שפוקס תעשה לקראת המשביר ואשר יסייעו לה כספית. בין היתר הושגה הסכמה ולפיה מוצרי פוקס (גרביים, תחתונים ושעונים) יחזרו למדפי המשביר, אך פוקס תוותר על התמלוגים המגיעים לה מהמכירה.

הסכמה נוספת היא שפוקס תוותר על נכס ששכרה באילת לטובת פתיחת סניף של סאקס, והמשביר תשכור את הנכס במקומה על מנת להרחיב את סניף ניו-פארם שפועל בצמוד.

"קרב של אגו"

ואולם, הפשרה עלתה על שירטון, לאחר שהתברר למשביר כי הספק בחו"ל אינו מוכן לרכוש בחזרה את הסחורה. לפי הערכות, מדובר בסחורה שנרכשה בסכום של 1.5 מיליון שקל. על מנת שסכום זה לא יירד לטימיון, ניסו הצדדים להגיע להסכמה בדבר מכירת מוצרי אמריקן איגל לגורם שלישי ואפילו לשטחים (רצועת עזה), אך אפשרות זו ירדה מהפרק עקב התנגדותה של אמריקן איגל העולמית.

נזכיר כי הסכסוך בין הצדדים החל בעקבות החלטת קבוצת מליסרון לפנות את סניף המשביר לצרכן בקניון רמת-אביב, לטובת כניסת אמריקן איגל ופוקס הום.

"מהות המחלוקת בין הצדדים היא קניון רמת-אביב, ויש כאן קרב גדול של אגו", אומר מקורב לצדדים. "3 הצדדים טיפסו על עץ גבוה, כולל מליסרון שבחרה בדרך-לא דרך שלא לחדש את החוזה ברמת-אביב ולהסביר שהמשביר לא מתאים לקניון רמת-אביב", אומר מקורב אחר לצדדים.

- אם פוקס היה מתקשר ומודיע שהוא נכנס במקום המשביר, זה היה משנה משהו?

"איזו שאלה. זו הגינות. יכול להיות שהמשביר היה נשאר באותו מקום ולא צריך לפרק השקעות של 20 מיליון שקל. למשביר ברמת-אביב היה שטח של 1,400 מ"ר עם מחסן. היה אפשר לקבל מחסן חיצוני ולעשות חנות יותר קטנה של 800 מ"ר".

לפי שעה, צו המניעה שהוצא נגד המשביר למכירת הסחורה בחנויות בתוקף, והצדדים ממשיכים לבחון הסדרי פשרה אחרים.