לראשונה: חדשות 2 תתמודד בטקס פרסי הטלוויזיה

זכיינית ערוץ 2 קשת וחברת הכבלים הוט מובילות במספר המועמדויות בטקס

זכיינית ערוץ 2 קשת וחברת הכבלים הוט מובילות במספר המועמדויות בטקס פרסי הטלוויזיה - כך נחשף היום (א') בהודעת האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה. לשני הגופים יש 15 מועמדויות כל אחד בטקס הפרסים שיתקיים השנה בפעם התשיעית.

השנה, לראשונה מאז מתקיים הטקס, מתמודדת בו גם חברת חדשות ערוץ 2, וזוכה למועמדות על מהדורת החדשות המרכזית עם יונית לוי ודני קושמרו בקטגוריית תוכניות האקטואליה.

לוי וקושמרו יתמודדו בקטגוריה זו מול "עובדה" של קשת, ו"המקור", "לונדון את קירשנבאום" ו"היום שהיה" של ערוץ 10.

בסך-הכול מחזיק ערוץ 10, חרף המשבר שפקד אותו, ב-8 מועמדויות בטקס. מהדורת חדשות ערוץ 10, זוכת עבר, לא זכתה למועמדות.

בין המועמדויות של ערוץ 10: "היפה והחנון" ו"הישרדות", שיתמודדו בקטגוריית הריאליטי מול "מאסטר שף" ו"האח הגדול" של קשת ו"רוקדים עם כוכבים" של רשת.

זכיינית ערוץ 2 רשת מחזיקה גם היא ב-8 מועמדויות, בהן "סימני שאלה", שתתמודד בתחום הדרמה מול "הבורר" (הוט) ו"פלפלים צהובים" (קשת). בתחום הקומי יתמודד הסדרות "אחד העם 101 (רשת) מול "עבודה ערבית" (קשת) ו"המשרד" של yes.

חברת הלוויין yes מחזיקה ב-6 מועמדויות, בהן על הסדרה "יהודה יוצא למלחמה", שתתמודד מול "מחוברים" של הוט ו"בטבעת זו" של גלית גוטמן וערוץ 10.

בקטגורייה התיעודית אפשר למצוא את המועמדות היחידה של ערוץ 1, "המדינה שבדרך - יומן מסע".
רותם סלע ("אבודים באפריקה") ועלמה זק ("פלפלים צהובים") יתחרו ביניהן בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר, ובאותה קטגוריה גברית יתמודדו בין היתר צביקה הדר ("בלו נטלי") ויהורם גאון ("נבלות"), שיתמודד גם על התוכנית "גאון של אבא" של החינוכית 23 שמחזיקה השנה עם 4 מועמדויות בלבד.

חנה לסלאו תתמודד בקטגוריית השחקנית הקומית הטובה ביותר מול עם יעל פוליאקוב ומיה דגן.

קטגוריית התסריטאי הטוב ביותר תכלול מועמדים כמו קרן מרגלית ("פלפלים צהובים"), דפנה לוין ("נבלות") ורשף לוי ושי כנות ("הבורר 3"). כנות גם יתמודד על פרס הבימוי הטוב ביותר על הבורר מול ארז בן-הרוש ("אחד העם 101") ודני סירקין ("חסמבה דור 3").

פרס מפעל חיים יוענק לבמאי-מפיק מיכה שגריר, מבכירי המפיקים בישראל ומי שניהל את חברת "קסטל תקשורת".