אולמרט ליועמ"ש: התערב בדחיית השימוע בפרשת הולילנד

‎למרות שהיועמ"ש יהודה וינשטיין מנוע מלטפל בענייניו של ראש הממשלה לשעבר, פנו אליו סנגוריו: "החלטת הפרקליטות לא הוגנת"

‎‎סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, פונים ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה שיתערב בהחלטת הפרקליטות שלא לאפשר את דחיית מועד השימוע לאולמרט בפרשת הולילנד. זאת, אף שוינשטיין עצמו מנוע מלטפל בענייניו הפליליים של אולמרט בשל היותו מצוי בניגוד עניינים, מאחר שלפני מינויו ליועץ ייצג כסנגור פרטי את אולמרט בתחילת משפטו.

‏בשבוע שעבר הודיע המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר, לסנגוריו של אולמרט כי הפרקליטות מסרבת לדחות פעם נוספת את מועד השימוע לאולמרט בפרשת הולילנד, לאחר שכבר במארס 2011 הוחלט כי אולמרט יעמוד לדין בכפוף לשימוע בעבירת לקיחת שוחד.

משמעות סירובה של הפרקליטות לדחות שוב את מועד השימוע היא שאולמרט יועמד בוודאות לדין בפרשה זו, וההודעה הרשמית על כך נדחית עד לאחר קבלת החלטה סופית בעניינם של 17 החשודים הנוספים בתיק.

"על אף שידוע לנו שאתה מנוע מלעסוק בעניינו של אולמרט", כתבו לוינשטיין עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, "פנייה זו נעשית אליך בלית ברירה, שכן חסרה בידינו כתובת אחרת במערכת התביעה שאליה נוכל לפנות, כדי להתלונן על התנהלות לא הוגנת ולא ראויה של הפרקליטות בכל הנוגע למר אולמרט".

הסנגורים מבקשים מוינשטיין שאם יחליט כי הוא מנוע מלטפל בעניין - שיעביר את ההכרעה לגורם אחר, חיצוני לפרקליטות. "לא יהיה זה ראוי, צודק והוגן, שבשל ניגוד בעניינים לכאורה שבו אתה נתון, תישלל ממר אולמרט הזכות שיש בידי כל אזרח לפנות לגורמים הרלוונטיים ולהשמיע את דברו".

‏במארס 2011 הודיעה הפרקליטות לאולמרט ול-17 מעורבים נוספים בפרשת הולילנד כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע. אולמרט אמור לעמוד לדין באשמת לקיחת שוחד בתקופות כהונותיו הן כראש עיריית ירושלים והן כשר התמ"ת.

לפי החשד, אולמרט ובכירים נוספים בעירייה ובמינהל מקרקעי ישראל קיבלו שוחד במיליוני שקלים - ובתמורה פעלו להיטיב עם יזמי הנדל"ן ולקדם את הפרויקטים שלהם, בהם הולילנד וחוות הזרע.

התביעה נגד לדור לא תעוכב

בד-בבד, הגישו בימים האחרונים באי-כוחו של אולמרט תגובה לבקשת הפרקליטות לשופטת בית משפט השלום בתל-אביב, ריבה ניב, וביקשו ממנה להתחיל מיד בניהול המשפט בתביעת לשון הרע שהגיש אולמרט נגד פרקליט המדינה משה לדור.

זאת, לאחר שהפרקליטות עירערה לבית המשפט המחוזי על החלטתה של ניב שלא לאפשר לפרקליטות להתייצב במקום לדור עצמו כנתבעת בתביעה, שהגיש אולמרט בעקבות ראיון שהעניק לדור ל"הארץ" ובו התייחס לפרשות אולמרט.

"מאז הגשת התובענה נגדו עושה לדור כל שבידו כדי למנוע את ניהולה ובירורה הענייני", כתבו עורכי הדין אלי זהר ורקפת פלד, "וזאת בדרכים מדרכים שונות".

השופטת ריבה ניב קיבלה את עמדתו של אולמרט וקבעה כי הגשת הערעור על-ידי הפרקליטות לא תעכב את המשך המשך שבפניה. ‏‎‎‏(ת"א 33258/02/11). ‏‎‎‏