אוקטובר: ירידה של 23% בלינות התיירים במלונות ישראל

בבתי-המלון בארץ נרשמו באוקטובר כ-930 אלף לינות תיירים ■ עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות: "ההאטה בתיירות הנכנסת תימשך גם בחודשים הקרובים"

ירידה בתיירות הנכנסת בחודש אוקטובר 2011: בבתי-המלון ישראל נרשמו כ-930 אלף לינות תיירים בחודש אוקטובר, ירידה של 23% לעומת אוקטובר 2010 - כך נמסר מהתאחדות המלונות.

עוד נמסר מהתאחדות המלונות כי תפוסת החדרים הארצית הממוצעת בבתי-המלון הגיעה באוקטובר ל- 67%, לעומת ירידה של 17% בהשוואה לאשתקד, כאשר התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בבתי-המלון בים המלח.

לדברי עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, "תוצאות ספטמבר ואוקטובר באופן מצטבר מבטאות ירידה בלינות התיירים. בחודשיים אלה נרשמו במלונות כ-1.6 מיליון לינות תיירים, 9% ירידה לעומת אשתקד. מדובר בהמשך מגמת הירידה בלינות התיירים מאז אוגוסט. התוצאות הללו מייצגות את ההאטה בהזמנות במלונות על רקע האירועים יוצאי הדופן במדינות המזרח התיכון ואווירת המשבר הכלכלי הגלובלי", אמר.

עוד מציין פדרמן כי הוא צופה כי "ההאטה בתיירות הנכנסת תימשך גם בחודשים הקרובים וברבעון הראשון של שנת 2012. במקביל, בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2011 נרשמה עלייה בלינות הישראלים בשיעור של 3%. בסיכום כולל, ב-10 החודשים הראשונים של השנה, מינואר ועד אוקטובר, הצלחנו לשמור על יציבות במספר לינות התיירים ובמספר לינות הישראלים, והמספרים למעשה זהים לתקופה המקבילה אשתקד".