הבלוגרים במהלך מאורגן: "חוק לשון הרע יוצר אווירה של איום"

ביוזמת אתר סלונה, היום ב-17:00 בלוגרים ברחבי הרשת יעלו פוסט שיעסוק בנושא חופש המידע והשיח ברשת ■ המטרה: לעורר דיון ביקורתי בנושא חוק לשון הרע

הבלוגוספירה מתגייסת כנגד חוק לשון הרע. היום (ב') בשעה 17:00 בלוגרים מובילים ברשת ייצאו למהלך מאורגן, ויעלו פוסט העוסק בנושא חופש המידע והשיח ברשת. זאת על מנת לעורר דיון ביקורתי בנושא, על רקע תיקון חוק לשון הרע שעבר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה ראשונה.

את היוזמה מוביל האתר סלונה, פלטפורמת בלוגים הפונה לקהילת הנשים ובה כותבים למעלה מ-6,000 בלוגרים. במסגרת היוזמה, אתר סלונה ייתן במה לבלוגרים ויקדיש את עמוד הבית ועמוד הפייסבוק שלו למחאה כנגד תיקון החוק.

בין הבלוגרים אשר נרתמו למחאה נמצאים בועז גאון, עידו קינן, שוקי גלילי, נועם שיזף, כרמל וויסמן, טל שניידר, נעמה תורן ובועז כהן.

מנכ"לית סלונה, אימי עירון, מציינת כי "החוק הזה יוצר אווירה של איום ומעמיד בסיכון את כל מי שכותב היום, ובמיוחד את הבלוגר העצמאי שאין לו גב מערכתי. הדרישות שהחוק מעמיד בפני הבלוגר, אשר כותב ללא כל משאבים מערכתיים מלבד זמנו הפרטי, הן בלתי אפשריות.

"שינויים אלה ירתיעו את הבלוגרים העצמאיים ואת כותבי הדעות והביקורת מלתת דרור לדעותיהם ולכתיבתם, בשל הקלות בה ניתן להפעיל את חוק לשון הרע כנגדם. בכך הבלוגספירה הישראלית עלולה לשנות את פניה באופן בלתי הפיך, תוך שהיא פועלת תחת פחד".

נזכיר כי את התיקון השנוי במחלוקת יזמו חברי הכנסת מאיר שטרית (קדימה), יריב לוין (ליכוד) וזבולון אורלב (הבית היהודי). החוק החדש, אם יעבור בקריאה שנייה ושלישית, יגדיל פי שישה את סכום הפיצוי שישולם לאדם שנפגע מדיבה שפורסמה נגדו, מ-67,000 שקל (לאחר שיערוך והצמדה) ל-300 אלף שקל, ללא שיידרש להוכיח את הנזק שנגרם לו. פיצוי על פרסום שנעשה בכוונה לפגוע יכול להגיע עד 600 אלף שקל.

בנוסף, תהא חובה לפרסם את התגובה במלואה וכלשונה בכל מקרה בו כותבים על גורם כלשהו - בין אם מדובר בדיווח של עובדות ידועות או בהבעת דעה פרטית.