תוך שבועיים: זינגה צפויה להנפיק לפי 14 מיליארד דולר

בשבוע הבא צפוי מנכ"ל ענקית המשחקים החברתיים זינגה, מארק פינקוס, ביחד עם בכירים נוספים בחברה לצאת לרוד שואו במסגרתו ייפגשו עם משקיעים פוטנציאליים

שוק ההנפקות של חברות האינטרנט ממשיך לייצר עניין: רגע אחרי ההנפקה של ענקית הקופונים גרופון וחודשים ספורים לפני ההנפקה הגדולה המתוכננת של פייסבוק באפריל 2012, אמורה לצאת לדרך באמצע דצמבר הנפקה מדוברת נוספת של ענקית המשחקים החברתיים זינגה - כך מדווח העיתון "הפייננשל טיימס".

זינגה, שעומדת מאחורי משחקי פייסבוק פופולריים כמו פארמוויל וסיטיוויל, מתכוונת להנפיק לפי שווי של 14 מיליארד דולר. שווי זה נגזר מהתשקיף שהגישה החברה באוגוסט השנה, אך מאז מצב השוק הידרדר ומספר הנפקות של חברות אינטרנט הראו תוצאות גרועות. לכן, ייתכן שהשווי מאוגוסט לא מחויב המציאות כיום.

בשבוע הבא צפוי מנכ"ל זינגה, מארק פינקוס, ביחד עם בכירים נוספים בחברה לצאת לרוד שואו במסגרתו ייפגשו עם משקיעים פוטנציאליים, כשלפי גורם בתעשייה ההנפקה צפויה לצאת לדרך באמצע דצמבר. על-פי התוצאות האחרונות שהציגה החברה לחודש ספטמבר, בזינגה משחקים 200 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כשרק 3.4 מיליון מתוכם מוציאים כסף על מוצרים וירטואליים במשחקים השונים - מנוע ההכנסות העיקרי של החברה.

בתחילת החודש השיקה זינגה את המשחק החדש שלה Castleville, שכבר הפך למשחק השני בפופולריות שלו בפייסבוק עם 7.2 מיליון משתמשים פעילים ביום, שני רק לסיטיוויל, שגם הוא כאמור של זינגה, עם 10.6 מיליון משתמשים.

עם זאת, בתעשייה מציינים כי בעוד שמשתמשים חדשים החלו לשחק ב-Castleville, הם נטשו על הדרך משחקים אחרים של זינגה. לדברי אנליסט הגיימינג של Cowen and Co, דאג קראוץ', ירידה זו אומרת ש-Castleville הוסיף פחות ממיליון משתמשים פעילים ביום לסך המשתמשים בזינגה בשבועות האחרונים.

על אף הסמיכות בהנפקות, זינגה מקווה ששוק ההון יהיה יותר ידידותי אליה לעומת היחס הקשה שמקבלות גרופון ולינקדאין מהבורסה. מחיר המניה של גרופון, שהונפקה בתחילת נובמבר, צנח השבוע ל-14.85 דולר - נמוך מהמחיר של 20 דולר למניה, לפיו הונפקה החברה. גם מחיר המניה של לינקדאין, שהודיעה באמצע החודש כי תצא להנפקה שנייה של מניותיה, צנח ורשם ירידה של 33% מאז.