מעבר לישראל וקפריסין: תשובה בודק קידוח ליד כרתים

המנהלים של החברה הבת של דלק אנרגיה, אבנר, צפויים לנהל מגעים ראשוניים עם גורמים עסקיים אולם ייתכנו גם פגישות עם שרי איכות הסביבה והאנרגיה

מנהלים מקבוצת דלק של יצחק תשובה צפויים לבקר באתונה בימים הקרובים במטרה לבצע בדיקות ראשוניות לגבי אפשריויות קידוח אקספלורציה למציאת נפט או גז טבעי דרומית לאי היווני כרתים. כך מדווחים באתר CAPITAL.gr.

המנהלים של החברה הבת של דלק אנרגיה, אבנר , צפויים לנהל מגעים ראשוניים עם גורמים עסקיים אולם ייתכנו גם פגישות עם שרי איכות הסביבה והאנרגיה.

לפי החוק החדש ביוון יש 3 אפשרויות לחיפוש והפקת נפט או גז טבעי. לאחר שמוגשת בקשה רשמית והיא נבדקת, משרד האנרגיה מוציא הזמנה בתוך כ-90 יום לגורם העסקי לבצע קידוח.

לאחרונה אמר שר האנרגיה היווני מאניאטיס כי יש סיכוי למציאת נפט באזור שמדרום לכרתים וייתכן שיבוצעו קידוחים באזור עד סוף 2012.

מוקדם יותר היום דווח כי שותפויות הגז-נפט דלק קידוחים ואבנר קיבלו את אישורה של ממשלת קפריסין להעברת 30% מהזכויות ב"בלוק 12", המוחזקות על ידי חברת הקידוח האמריקני נובל אנרג'י. בכך, אושרה למעשה העברת הזכויות מנובל לשותפויות אשר בשליטת קבוצת דלק, המעודדת את שיתוף הפעולה בין קפריסין לישראל באזור המדובר.