גרמניה מנפצת את התקווה: "פסימיים לגבי ועידת הפסגה"

כך אמר גורם רשמי בממשלת גרמניה ■ "אנו פסימיים לגבי היכולת להציג פיתרון לבעיות החוב של אירופה כיוון שרבים מן השחקנים טרם הפנימו עד כמה חמור המצב"

גורם רשמי בממשלת גרמניה אמר היום (ד') כי גרמניה פסימית לגבי סיכוייה של ועידת הפסגה לגבש הסכם ולהציג פיתרון למשבר החוב באירופה, כך מדווח ה-CNBC.

ועידת פסגה של מנהיגי האיחוד האירופי תתקיים בסוף השבוע בבריסל וציפיות רבות תולים בה המשקיעים בשווקים הגלובליים בתקווה כי משם תצא הבשורה הגדולה שהמשקיעים ממתינים לה כבר זמן רב ותחזיר את אמון המשקיעים.

על פי אותו גורם בממשלת גרמניה, ממשלות רבות באירופה עדיין לא הפנימו את כובד המשקל של הנסיבות בשטח. "משיחות שניהלנו בימים האחרונים אנו מקבלים את הרושם כי הגיבורים של משבר החוב, טרם הבינו כמה חמור המצב", אמר אותו גורם רשמי שבחר להישאר בעילום שם.

כאמור, דריכות רבה נרשמת בשווקים לקראת הוועידה ואופטימיות לקראת אפשרות של פיתרון אמיתי ניכרת באוויר. במהלך הוועידה צפויים מנהיגי אירופה לדון בהצעה לאיחוד פיסקאלי הדוק יותר של מדינות האיחוד האירופי. למעשה מדובר בשינוי האמנה האירופית שגיבשו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי לטיפול.

מטרת האמנה החדשה היא לטפל במשבר החוב באופן אפשקטיבי יותר, במסגרת הטיפול המדובר נכללת בין היתר האשפרות של הטלת סנקציות על מדינות שהגרעונות שלהן יעברו את רף ה-3% ביחס לתמ"ג שלהן. מדובר בהצעה שנועדה בעיקר להחזיר את אמון המשקיעים בכלכלתה של היבשת, וכבר היום הודיע שר האוצר האמריקני טימותי גייטנר על כך שהוא תומך בהצעה.