לא פוגעים: רק 6.1% מהמלצות האנליסטים הן "מכירה"

נתוני חברת Bespoke על חברות ה-S&P500 משקפים מציאות עגומה באשר ליכולת האנליסטים לפצח את השוק ■ דווקא הסקטור הממשלתי שריכז עניין מועט, היכה את המדד ■ ו-3 המומלצות שאכזבו? JP מורגן, Agilent ו-Express Scripts

האנליסטים בארה"ב (ואולי בעולם כולו) ממשיכים שלא לפגוע בתחזיותיהם בשוק ההון. למרות חודשים של טלטלות בשווקים, בעוד מדד ה-S&P500 מאבד מערכו כ-10.5% מאז יולי 2011 (וכ-2.4% מתחילת השנה כולה) - רק כ-6.1% מהמלצות האנליסטים בארה"ב המסקרים את מניות המדד, המליצו למשקיעים על מכירה של מניות.

את הנתונים המסעירים הללו מביאה היום (ו') חברת Bespoke Investment, אשר אוספים נתונים על כלל החברות הנסחרות במדד ה-S&P500 בוול סטריט - כאשר כל חברה כזו מסוקרת על ידי 22.3 אנליסטים בממוצע, כך לפי נתוני Bespoke.

עוד עולה מהנתונים כי דווקא סקטור החברות הממשלתיות הוא שקיבל בשנה האחרונה מהאנליסטים את כמות המלצות ה"קנייה" הנמוך ביותר - אירוני מעט, בהתחשב בעובדה שמדובר בסקטור שהציג את ביצועי היתר הטובים ביותר במדד S&P500 לאורך שנת 2011.

עוד מציינים ב-Bespoke כי מניות מסקטור התקשורת, הטכנולוגיה והאנרגיה סחפו את מרבית תשומת הלב של האנליסטים - והיו המסוקרות ביותר השנה. המניות זכו להמלצות הקנייה הרבות ביותר במדד, הינן Agilent Tech, ג'יי.פי מורגן ו-Express Scripts - שצנחו בכ-18.4%, 19%, וב-14.8% בהתאמה השנה.