כלל פיננסים: "קנו ישראמקו - אפסייד של 25%"

האנליסט ירון זר מעלה מחירי יעד לשותפות "תמר" לאחר חתימת הסכם הענק עם חברת חשמל: ישראמקו ל-60 אגורות, אבנר ל-2.7 שקלים ודלק קידוחים ל-15.7 שקל

לאחר ששותפות "תמר" דיווחו ביום ה' האחרון על חתימת הסכם הענק מול חברת חשמל לאספקת גז ל-15 שנה, מעלה היום (א') האנליסט ירון זר מכלל פיננסים את מחירי היעד של השותפות בקידוח.

זר מעלה את מחיר היעד של ישראמקו מ-53 אגורות ל-60 אגורות, ושל אבנר מ-2.5 שקלים ל-2.7 שקלים ודלק קידוחים מ-14.5 שקל ל-15.7 שקל, והוא כותב כי "מדובר בהסכם טוב לשני הצדדים. מבחינת 'תמר' ההסכם יוסיף ודאות לפרויקט לשנים הקרובות וישחרר את הפקק בדרך להסכמים נוספים".

זר חוזר על המלצת "קנייה" ליה"ש ישראמקו, ו"תשואת יתר" ליה"ש אבנר ודלק קידוחים.

זר ממשיך ומפרט כי ההסכם מבטיח לתמר הכנסה שנתית של כ-600 מיליון דולר ובתרחיש הסביר של מימוש האופציה כ-1 מיליארד דולר בשנה. "בנוסף, פוחת החשש מעיכוב במימון ובפיתוח הפרויקט. כפי שטענו בעבר הסכם זה מחויב המציאות. יחד עם זאת, אישור דירקטוריון חברת החשמל את תנאי ההסכם המתגבש מוסיף ודאות משמעותית לפרויקט", כותב זר.

זר כותב עוד כי "הסכם עוגן עם חברת החשמל יסלול את הדרך להסכמים עם צרכניות גז פוטנציאליות נוספות, כגון, דליה אנרגיות, דוראד, החברה לישראל, נשר, פז, דלק אשקלון ועוד. נזכיר כי בזמנו נחתם מכתב כוונות בין דליה אנרגיות ותמר לאספקת גז בהיקף של מיליארד דולר".