נציג מילצ'ן: "במתכונת הזו, אין לערוץ 10 סיכוי"

רו"ח זאב פלדמן, המייצג את ארנון מילצ'ן שכבר הפסיק להזרים כסף לערוץ, אומר כי "מה שאנחנו הבנו לפני שנתיים, בעלי המניות מבינים עכשיו: אין שום סיכוי שזה ירוויח"

"בעלי המניות של ערוץ 10 הבינו, כל אחד בזמנו, שבמתכונת הזו אין לערוץ סיכוי", כך אומר בשיחה עם "גלובס" נציגו של ארנון מילצ'ן בישראל, רו"ח זאב פלדמן. מילצ'ן, לדברי פלדמן, אינו לוקח חלק במשבר הנוכחי והוא לחלוטין אינו מעורב בניסיונות להציל את הערוץ. "את מה שאנחנו הבנו לפני שנתיים, בעלי המניות מבינים עכשיו: אין שום סיכוי שזה ירוויח", אומר פלדמן, שמתאר מצב לפיו בעלי המניות לא רוצים לחזור לערוץ, כל עוד שוק התקשורת לא עובר שינוי יסודי.

יש לציין כי מדובר בעמדה שונה מזו שהביעו עד כה בעלי המניות הפעילים של הערוץ יוסי מימן (בעל השליטה) ורון לאודר. אלה, הביעו בשבועות האחרונים עמדה לפיה הם מצפים מהכנסת והממשלה לפתור את המשבר הנוכחי ולדחות את חובות הערוץ על סך 60 מיליון שקל לשנה הבאה. נודע גם, כי נציגיו של לאודר בישראל אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי שוהים כרגע בניו יורק ודנים עם לאודר בנושא הערוץ.

מילצ'ן עצמו, המחזיק ב-24% מהערוץ, משך ממנו את ידיו כבר לפני חודשים ארוכים. לאחר שהובהר לו כי יתבקש להמשיך ולהזרים לו כסף, הוא הודיע כי אין לו עניין להיות חלק מבעלי המניות ומאז נעשו ניסיונות למצוא משקיע שיכנס לנעליו, בין היתר מול חזי בצלאל.

פלדמן עומד על כך כי הוא לא מתערב בנושא ולא משוחח על כך עם פוליטיקאים. "תרמנו הרבה כסף במהלך השנים", אומר פלדמן, "אבל אם אנחנו לא נמצאים עכשיו מתחת לאלונקה, זה לא סביר שנתערב בנושא הזה". עם זאת, נודע, כי מילצ'ן עצמו הביע בשיחות עם גורמים שונים עמדה דומה לזו של פלדמן.

לדברי פלדמן, "במתכונת הזו אין לערוץ עתיד. צריך להיות שינוי יותר דרמטי בשוק כולו ובמבנה שלו. ראיתי עכשיו יוזמה שמנסים להגיד שהמפרסמים יקדימו כסף לערוץ. אסור לעשות את זה. אז נניח שישלמו למדינה עכשיו, נניח שידחו, אבל מה יישאר אחר כך? זו לא הבעיה באמת, זה לא ייתן שום פתרון לכלום, צריך שינוי יותר משמעותי. אם מישהו רוצה להעניש את ערוץ 10 שיפתור עכשיו את הבעיה".

- אבל אתה לא מאמין באמת שעכשיו יעשו חשיבה כזו, ואתה אומר שבעלי המניות הבינו שאין טעם. אז מה המשמעות?

"במתכונת הקיימת אין שום סיכוי לערוץ. מה שבאמת חבל הוא על מאות העובדים".

- סגירה עכשיו תעלה הרבה כסף למילצ'ן.

"נכון. הוא הפסיד גם כך הרבה כסף. אני אמרתי לו זאת מלכתחילה, אבל הוא והאחרים עוד קיוו שיצא מזה משהו. ללא ספק הם הבינו את זה אחרי הרבה מאוד כסף. אף פעם לא היינו קרובים לתחזית שניתנה לנו בהתחלה ולפיה נרוויח ברבעון החמישי. מאז עברו 50 רבעונים ולא הרווחנו כלום".

מקורבים לבעלי המניות של ערוץ 10 אמרו היום בתגובה: "נציגו של מר מילצ'ן פועל מתוך אינטרסים אישיים וניגוד עניינים מוחלט בכל הקשור לטובת החברה ועובדיה, ודי לחכימא. כבעל מניות בחברת ישראל 10 מוטב שאת הכספים שיצטרך להזרים לשם סגירת החברה, ישקיע כעת בהמשך פעילותה התקין".

נציגו של לאודר, וערוץ 10 לא הגיבו לידיעה.

בעלי מניות בערוץ עשר
 בעלי מניות בערוץ עשר