מכה לחדשות 10: אושר השת"פ בין רדיו ת"א ו-ynet

הרשות השנייה אישרה את בקשת תחנות הרדיו האזוריות להחליף את מהדורת חדשות ערוץ 10 במהדורה עצמאית שתופק במשותף ע"י רדיו ת"א ו-ynet

מועצת הרשות השנייה אישרה היום (ה') את בקשת תחנות הרדיו האזוריות, עליה דווח לראשונה ב"גלובס", להחליף את מהדורת חדשות ערוץ 10 במהדורה עצמאית שתופק במשותף על-ידי רדיו תל-אביב ו-ynet.

בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל רדיו תל-אביב 102FM, דני נישליס, נפגש עם מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, במטרה לדון עמו בהחלטת תחנות קבוצת "רדיו ישראל" - ובהן רדיו תל-אביב 102FM, רדיו חיפה 107.5FM, רדיו דרום, דרום 101.5FM וגלי ישראל 106.5FM וכן רדיו ירושלים 101FM (שאינו חלק מקבוצת תחנות "רדיו ישראל") - להקים מערך חדשות בשיתוף עם אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", זאת לאחר שכבר נחתם הסכם בין נישליס לבין מנכ"ל ynet, אבי בן-טל.

ואולם, המהלך היה טעון את אישור הרשות השנייה עקב ההתאגדות של התחנות האזוריות, וכן מתוקף העובדה כי ynet נחשב לגוף פרטי שאינו פועל על-פי זיכיון מהמדינה, נדרש שיתוף-הפעולה לפיקוח ציבורי בהתאם לחוקי מועצת הרשות השנייה.

המערך החדש יחליף את מהדורות החדשות של ערוץ 10, שמשודרת בקבוצה ב-10 השנים האחרונות. מדובר במכה לערוץ 10.

במסגרת המערך החדש תוקם ועדת עורכים שתפקח על תכני המהדורות, כפי שנדרש על-פי חוק. הוועדה תורכב מנציג אחד מכל תחנה ומשני אנשי ציבור.