בהלה: לחץ עצום במוקדי השירות של חברות כרטיסי האשראי

מאז פורסמה ההודעה על מתקפת ההאקרים, כמות הפניות לחברות האשראי זינקה באופן מטאורי, והלקוחות מתלוננים כי הם נתקלים בצליל תפוס במוקדים הטלפוניים

מוקדי השירות של חברות האשראי קרסו בעקבות בהלת הכרטיסים - ואתר האינטרנט של כאל נפל אף הוא עקב עומס בפניות. בחברות מתקשים להתמודד עם המצב נכון לעכשיו, אך מבטיחים טיפול מיידי ומקצועי בלקוחות שנפגעו.

מאז פורסמה ההודעה על מתקפת ההאקרים שהביאה לחשיפתם של פרטי כרטיסי אשראי רבים, כמות הפניות לחברות האשראי זינקה באופן מטאורי, ולקוחות רבים מתלוננים כי הם נתקלים כבר שעות ארוכות בצליל תפוס במוקדים הטלפוניים. המעטים שבכל זאת הצליחו להיענות על-ידי המערכת נתקלו בזמני המתנה ארוכים באופן קיצוני עד לקבלת מענה אנושי.

חברי "גלובס" בפייסבוק התלוננו רבות על מוקדי השירות של חברות כרטיסי האשראי. הגולש אריאל זכריה, למשל, כתב: "מהבוקר אני מנסה לתפוס את חברת האשראי עבור בן משפחה, וכל הזמן תפוס תפוס תפוס". יוסי בן-שבת הוסיף כי "המוקד לא זמין בכלל. זה ישר מנתק שיחות. חצופים!!". מורן בן-דור ציינה כי "נכון לעכשיו אי-אפשר לברר כלום... השיחה מתנתקת ישר".

מלאומי קארד נמסר: "אכן יש זרם של פניות מאתמול בלילה, והחברה מתגברת כל העת את המוקדים על מנת לתת את השירות המהיר ביותר. משעות הבוקר החברה פונה באופן יזום לבעלי הכרטיסים ומרגיעה אותם שלא נעשה נזק ושבתוך יומיים יוחלפו הכרטיסים".

מכאל נמסר בתגובה: "בשל הפניות באתר יש עומס באתר. אנחנו יוצרים קשר יזום עם הלקוחות שפרטיהם פרסמו, ומדובר בפחות מ-3,000 לקוחות. אנחנו עובדים בתגבור מלא במוקד השירות ובאתר. ללקוחות יש אפשרות לפנות אלינו גם בעמוד הפייסבוק".

מנכ"ל ישראכרט, דב קוטלר, אומר כי "באופן טבעי יש עומס גדול מהרגיל. תגברנו את כל המוקדים, והמטרה היא לענות עד סוף היום לכולם. הכנסנו גם אופציה לברר האם פרטיך נחשפו על-פי הקשת תעודת הזהות, ללא מענה אנושי, ונשמח אם אנשים ינצלו אותה - ובעקבות פנייתכם אף נוסיף בזמן הקרוב 90 קווים פעילים, כדי למנוע מצב של היתקלות בצליל תפוס".