תחזיות: איטליה ויוון יפשטו רגל; ה-S&P500 יזנק ב-10%

אילו הפתעות צופנת בחובה שנת 2012 למשקיעים? ■ ביירון ויין, יו"ר בית השקעות, מעריך כי אירופה תתאושש מהמשבר והצמיחה בארה"ב תזנק לרמה של 3%

אילו הפתעות צופנת בחובה שנת 2012 למשקיעים? אם ביירון ויין, יו"ר בית ההשקעות BlackStone Advisory Partners, צודק - בשנה זו יכריזו ממשלות יוון ואיטליה על חדלות פירעון, אולם יישארו בגוש האירו. לא תחזית מעודדת במיוחד לכל מי שמודאג ממשבר החוב באירופה.

ובאשר לארה"ב? ויין צופה כי מדד S&P500 יזנק לרמה של 1,400 נקודות (אפסייד של 10%), כאשר האבטלה תיפול מתחת ל-8% (עומדת כיום על 8.6%), בעוד הצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם תואץ לרמה של 3% בשיעור שנתי.

באשר לשווקים, ציין ויין כי הוא נשאר "אופטימי" לגבי השנה, בעוד הוא צופה שיפור באינדיקטורים הכלכליים בארה"ב והתפתחויות חיוביות גם מכיוון אירופה, שם צפויים המנהיגים למצוא פתרונות נוספים ארוכי טווח למשבר.

"לאירופה יש הרבה מדי מה להפסיד אם האיחוד האירופי יתפרק", הוא מספר בריאיון ל-CNBC. "זו הסיבה שיוון ואיטליה יישארו בארגון. יוון תפשוט רגל בוודאות, ויש סיכון מתגבר גם לחדלות פירעון איטלקית".

ובאשר לנפט, מפתיע ויין בתחזית מעודדת - דווקא בימים בהם מחיר הנפט מרקיע שחקים, לאור האמברגו שהוטל על ממשלת איראן: "הנפט יפול ל-85 דולר לחבית, בעוד מאגרי הנפט האמריקניים הולכים לשנות את המשחק בנושא". מנגד, ויין שורי על הזהב - ומציין כי זה צפוי לעלות לרמה של 1,800 דולר לאונקייה.

ראוי לציין כי ויין, מנהל השקעות לשעבר במורגן סטנלי, העניק בשנה שעברה 10 הערכות לקראת פתיחתה - וצדק בלא פחות מ-8 מהן. הטעויות נגעו לשוק המניות והאג"ח, כשטעה להעריך שה-S&P500 ינעל את השנה ברמה של 1,500 נקודות, בעוד האג"ח ל-10 שנים יציגו תשואה של 5% במהלך השנה. האם יתברר כי צדק גם השנה? נחיה ונראה.