אולמרט בתגובה לאישום בפרשת הולילנד: "סיפורי אלף לילה ולילה"

דני דנקנר: "רומסים את כבודו של אדם ללא ראיה" ■ אולמרט ודנקנר גם תוקפים בחריפות את הפרקליטות ובעיקר את מהימנות עד המדינה: "מפוקפק, סחטן וזייפן"

בתגובה לכתב האישום נגדו בפרשת הולילנד, בעבירת לקיחת שוחד, מסר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, באמצעות יועץ התקשורת שלו: "הגשת כתב האישום דווקא כעת, תוך כדי ניהול המשפט נגד אולמרט, ובניגוד לכל אמת מוסר של הגינות בסיסית, היא שערורייה בפני עצמה, ויש בה ניסיון פסול להשפיע על בית המשפט, הדן בימים אלה בעניינו של אולמרט ועומד בפני קבלת הכרעות".

יועץ התקשורת ציין כי "כתב האישום הוגש מבלי שהפרקליטות אפשרה לאולמרט אפילו את זכותו הבסיסית לשימוע, וזאת למרות הידיעה הברורה של אנשי הפרקליטות כי התיק בעניין הולילנד בכל הנוגע לאולמרט הוא מופרך מיסודו ומורכב כולו מטענות בעלמא של עד מדינה מפוקפק, שאפילו חוקריו חשדו בו כי שיבש ראיות.

"כתב האישום מתבסס על סיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה זה, שבתי משפט, שדנו בענייניו, כבר ביקרו אותו בעבר בחריפות ואת נטייתו שלא לומר אמת. האיש אף לא היסס להסתיר מהמשטרה ומהפרקליטות את העובדה שניסה לסחוט אנשים שונים, אותם הפך אחר-כך בהבל פיו לחשודים. אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והגשת כתב אישום כעת לא תשנה עובדה זו".

"משחק מכור"

פרקליטיו של דני דנקנר, עורכי הדין נבות תל-צור, יורם ראבד ויוסי בנקל, מסרו: "דנקנר דוחה בתוקף את הטענות המיוחסות לו בכתב האישום. דנקנר מעולם לא שיחד איש, והטענות בעניין זה חסרות שחר, ואין להן בסיס כלשהו בחומר הראיות.

"צר לנו שמבססים כתב אישום ורומסים כבודו של אדם ללא בדל ראיה ובהתבסס על עדות מפוקפקת חסרת כל אמינות של עד מדינה, שהתגלה כבר כסחטן וכזייפן חסר תקנה.

"דנקנר פעל בתום-לב, בשקיפות ובהתאם להוראות הדין. אנו רואים בחומרה את הגשת האישום, מבלי להתייחס ומבלי לבחון כלל את הטענות המהותיות שהועלו בשימוע.

הדחייה הגורפת של הטעונים בשימוע מלמדת כי הליך השימוע היה בגדר 'משחק מכור', אשר יש בו לפגוע באופן אנוש במוסד השימוע ובאמון הציבור בשיקול-דעת הפרקליטות, אשר 'דאגה" להביא לידיעת דנקנר את דבר החלטתה בעניין זה, כמו בעניינים אחרים, באמצעות כלי התקשורת".

יעקב אפרתי, לשעבר ראש מינהל מקרקעי ישראל, מסר באמצעות עורכי הדין ירון קוסטליץ, הדס ליס ונעה פירר ממשרד ד"ר וינרוט, כי "הוא אינו קשור בכלל לפרשת הולילנד, ולא יוחסה לו כל עבירה בגינה. הפרקליטות הזמינה את אפרתי לשימוע בעניינים אחרים בכלל: חברות הזרע ותעשיות מלח, וקיבלה במלואה את עמדתנו, לפיה אפרתי לא קיבל שוחד בעניינה של חברת הזרע, ולפיכך החליטה שלא להעמידו לדין בעניין זה. הפרקליטות קיבלה גם את מרבית טענותינו בעניינה של חברת תעשיות מלח.

"אנו מאמינים כי גם הטענה הבודדה שנותרה בעניינו תידחה בידי בית המשפט. מצער, אפוא, עד מאוד כי הפרקליטות החליטה להעמיד לדין בכל זאת את אפרתי".

עו"ד איתן מעוז, פרקליטו של אביגדור קלנר, מסר בתגובה: "אדם מפוקפק מכר למדינה כזבים מתוך ילקוט. נאבק על חפותו של קלנר בבית המשפט".