הערכות: מריו דרגי יוריד את הריבית מתחת ל-1%

מומחים ואנליסטים שונים טוענים שהאקטיביזם של דרגי מזכיר יותר את הפעולות של הנגיד האמריקני מאשר את הגישה של קודמו בתפקיד - ז'אן-קלוד טרישה

בעוד משבר החוב האירופי מושך את היבשת אל עבר מיתון שני בתוך כ-3 שנים, נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי עלול לחכות את עמיתו האמריקני בן ברננקי ולהוריד את שיעור הריבית המרכזית לרמה אפסית.

לפי הערכות שונות, דרגי צפוי בפעם הראשונה להוריד את שיעור הריבית אל מתחת ל-1%, ובכך לסייע לבנקים האירופים להיחלץ מהמשבר שאליו הם נקלעו.

מומחים ואנליסטים שונים טוענים שהאקטיביזם של דרגי מזכיר יותר את הפעולות של הנגיד האמריקני מאשר את הגישה של קודמו בתפקיד - ז'אן-קלוד טרישה. "אם גרמניה תיגרר מטה ותיקלע גם היא אל תוך מערבולת המשבר, אז סביר להניח שדרגי ישקול לרכוש גם את הנכסים ה"רעילים" שלה, כפי שהפד' עושה בארה"ב", מוסיפים האנליסטים.

"קיים שוני מהותי בין הגישה שהוביל טרישה לבין גישתו של דרגי והחודשיים האחרונים מוכיחים זאת", אומר לורנס בון, כלכלן בבנק אוף אמריקה.

כזכור, בחודש החולף, הבנק המרכזי האירופי, בראשותו של דרגי, הוביל את המהלך האקטיבי באמצעותו הוזרמו לבנקים האירופים כ-500 מיליארד אירו, כאשר במקביל הוא החל להגביר את רכישות האג"ח הממשלתיות של המדינות הבעייתיות.