סעודי מנסה למכור את בנו בפייסבוק בכ-20 מיליון דולר

הסעודי אמר לעיתון קטארי "Al Sharq" כי מכירת בנו היא הדרך היחידה למנוע מעצמו חיי עוני ■ הדרישה היחידה שלו מאותו רוכש המיועד היא מגורים בעיר שבה מתגורר המוכר

מקרה מזעזע של סחר בילדים בסעודיה: סעוד בין נסר אל שחריי, מערב הסעודית מצא דרך לשמור על הכנסות גבוהות ולמנוע הידרדרות לעוני. הסעודי החליט למכור את בנו בפייסבוק במחיר של 20 מיליון דולר, זאת לאחר שהרשויות בסעודיה החרימו את העסק הקודם שלו שהיה לא חוקי ועסק בגביית חובות.

הסעודי אמר לעיתון קטארי "Al Sharq" כי מכירת בנו היא הדרך היחידה למנוע מעצמו חיי עוני. יצויין בהקשר זה כי 20% מהאוכלוסייה הסעודית היא ענייה ול-70% מהאוכלוסייה אין בית בבעלותם.

הסעודי אמר כי בכוונתו לפנות לבית המשפט אם יהיה בכך צורך כדי להשלים את המכירה, עוד אמר כי הדרישה היחידה שלו מאותו רוכש המיועד היא מגורים בעיר שבה מתגורר המוכר.

ארה"ב כבר גינתה את ערב הסעודית בעניין הסחר בבני אדם, המדינה אינה מיישמת סטנדרטים בסיסיים ומינימאליים ביותר בתחום ואינה עושה כל מאמץ ליישם חוקים האחראיים לכך. למרות שנאסרה העבדות במדינה בשנת 1962, המסחר בבני אדם רק מחמיר במדינה.

ממחלקת המדינה האמריקנית כבר נמסר כי היא מתכוונת לבדוק את המקרה של מכירת הילד בפייסבוק ובודקים אם פעילות מסוג זה היא חוקית במסגרת הפייסבוק, בנוסף תובעים את התערבותה של פייסבוק במצבים מעין אלה.

על פי התקנון של פייסבוק, פוסטים מסויימים או חשבונות של אנשים יבוטלו ויימחקו משיקולי זכויות אדם ובטיחות.