"הספידו את עסקי אלביט הדמיה מוקדם - תזנק ב-93%"

(עדכון) - אלביט הדמיה דיווחה על עסקה למכירת 47 מרכזי קניות בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר ■ האנליסט אדר עציוני: "אלביט הדמיה היא אופציה זולה של חלומות גדולים" ■ IBI: "לתבל את תיק ההשקעות באג"ח אלביט הדמיה"

אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, אדר עציוני, מגיב היום (ד') להודעת אלביט הדמיה על מימוש מרכזי קניות בארה"ב ב-1.428 מיליארד דולר ומציין כי "עסקה זאת מזרימה חמצן רב לריאותיה של אלביט תוך כך שהיא מוכיחה למשקיעים כי הספידו את עסקיה מוקדם מידי. אלביט הדמיה היא אופציה זולה על חלומות גדולים, כאשר אירועים מהסוג הנ"ל תורמים להגשמת החלום".

עציוני מעדכן את מחיר היעד של מניית החברה ל-20 שקל, פרמיה של 93% על מחיר הבסיס הבוקר.

IBI: "לתבל את תיק ההשקעות באג"ח אלביט"

אנליסט הנדל"ן של IBI, שי ליפמן, ורו"ח דורין פלס הגיבו גם הם להודעת אלביט וציינו כי "בבחינת יכולת החזר חוב אין משמעות לרווח, אלא לתזרים בלבד".

ליפמן ופלס ציינו עוד כי השלמת העסקה תניב לאלביט הדמיה ולפלאזה סנטרס, החברה הבת, תזרים של 112 מיליון דולר כל אחת, כאשר חשיבות המהלך היא בהשלמתו ובתזרים שהוא מייצר. "בנוסף, לא ניתן להתעלם מהצפת הערך הגדולה והמהירה שנעשתה בעסקה זו, על אחת כמה וכמה כשמתחשבים בשער הדולר הגבוה יחסית", כותבים השניים.

הם העריכו כי עם השלמת העסקה צפויה אלביט הדמיה להחזיר את הלוואת המזנין שקיבלה בהיקף של 110 מיליון שקל ובריבית 11.4%, שמתבררת כהחלטה נכונה. בניכוי החזר ההלוואה ישאיר אצל אלביט הדמיה סכום של 315 מיליון שקל שישמש להחזר החוב.

בשורה התחתונה ציינו ליפמן ופלס כי "השלמת העסקה 'תקנה' לאלביט זמן, שזה הדבר החשוב ביותר לחברה. כמובן שהסיכון בהשקעה באג"ח עדיין קיים, אך עמידה בתכנית האסטרטגית לשנתיים הקרובות נראית ממשית, ומובילה אותנו לחזור על המלצתנו לתבל את התיק באג"ח של אלביט, משוואת הסיכון-סיכוי נראית סבירה בתשואות הנוכחיות".