נתן זהבי על פיטורי מעוז: "אקסלנס גדולים"

(עדכון) - האזינו לדברי נתן זהבי ברדיו 103FM ■ עמיתו גבי גזית דווקא השתלח באקסלנס: "פיטרתם מזרחי, דבילים!" ■ רינו צרור כתב בפייסבוק: "היסטריה - אקסלנס, דוד ברוך - אסורה על מי שמנהל כספי ציבור"

סערת פיטורי הכלכלן שלמה מעוז לא שוככת: בניגוד לעיתונאים רינו צרור וגבי גזית שתקפו היום (א') את בית ההשקעות אקסלנס בגין הפיטורים (פרטים בהמשך הכתבה), מגיש הרדיו נתן זהבי חושב בדיוק הפוך.

זהבי דיבר היום בתוכנית הרדיו שלו "זהבי עצבני" ברדיו 103FM, ובניגוד לידידו גבי גזית, הוא חושב שאקסלנס יצאו גדולים כשפיטרו את שלמה מעוז. "ראיתי שגבי גזית קיבל כותרת ב'גלובס', גם אני רוצה", אמר זהבי בתוכנית.

"אקסלנס, אתם גדולים שפיטרתם את שלמה מעוז", אמר זהבי. "הם אמרו לו 'לא בבית-ספרנו', אתה רוצה ללכת להיות פוליטיקאי ולשחק על השד העדתי? יש לך סכסוך עם לאומי בגלל שהם לא לקחו אותך כדירקטור? שבור את הראש איתם, לא על הגב שלנו", אמר זהבי.

"אני מניח שיש לאקסלנס לקוחות שכועסים, ובצדק", הוסיף זהבי. "אם אתה כלכלן ראשי, תתעסק בכלכלה ואל תהיה מהפכן חברתי. אם אתה תחת השם של אקסלנס, מקום העבודה שלך, אתה צריך לתת ריספקט למקום העבודה של ולא לפגוע בו. במיוחד אם הזהירו אותך בעבר...

"למען הצדק ההיסטורי והאיזון, היית צריך להתייחס גם לבנק הפועלים ולא רק ללאומי, 'הבנק של הלבנים'. אבל, שוד ושבר, ליו"ר בנק הפועלים קוראים סרוסי, שכידוע נולד על גדות הוולגה למשפחה פולנית. המנכ"ל הוא מר קינן, ששמו הקודם היה ועקנין. הוא הרי נולד בשטוטגרט שבגרמניה. אז אם שני נושאי המשרה הבכירים בבנק הפועלים הם מזרחיים, על-פי התזה של פרופ' שלמה מעוז, בנק הפועלים הוא בנק של שחורים ובנק דיסקונט היה בנק של עיראקיים.

"שמעתי היום בבוקר שאתה גם דירקטור בדיסקונט חיתום - לא אמרת את זה, שלמה מעוז. למרות היותך 'מעוז' הם קיבלו אותך לשם. אגב, יש חבר בדירקטוריון בנק לאומי בשם צדקה, הוא נולד בעיראק, ומי שמועמד לנהל את הבנק זה רוני חזקיה - גם הוא נולד בעיראק. אז מה, אם יהיו שני עיראקיים בכירים בבנק לאומי? אוי ואבוי, הם לא לבנים? זה לא שובר את התזה שלך, מר מעוז?".

זהבי התייחס גם לטענות מעוז כי הקיבוצים שדדו את קרקעות המדינה: "אותם אנשים שהגיעו בשנות ה-20 וה-30 של המאה שעברה לישראל, לא גרו בווילות או ברמת-אביב, המקום שאתה לועג לו, אלא גרו בעמק יזרעאל ובגליל העליון. בדמם, זיעתם וצואתם הם סימנו את גבולות מדינת ישראל - עוד לא היתה מדינה! איזה קרקעות בדיוק שדדו הקיבוצים, אינעל ראבק? ממי הם שדדו קרקעות? ממך, שלמה מעוז? העיקר לזרוק בוץ על כולם. תפסיקו לחפש איך לעשות הכול מגעיל, גם ככה מגעיל פה".

גבי גזית: "פיטרתם מזרחי, דבילים"

מוקדם יותר היום, רינו צרור טען בעמוד הפייסבוק שלו כי הפיטורים של מעוז מאקסלנס הם תגובה היסטרית וגסה. גם גבי גזית תוקף את אקסלנס ומכנה את קברניטיו "דבילים".

"אקסלנס, שלום", כתב צרור בדף הפייסבוק שלו וזכה לתגובות רבות. "הלכתי אחרי ששמעתי וקראתי את כל מה שיש לכם להגיד על שלמה מעוז - שהוא בעייתי, שהוזהר, שיש בעיה עם לקוחות ושבגלל כל אלה פיטרתם את המשרה הבכירה שלכם בטלפון דקה אחרי שסיים את נאומו בספיר".

צרור ממשיך ותוקף גם את מנכ"ל אקסלנס דוד ברוך, שאמר כי מעוז הוזהר מספר פעמים לבל יחזור על התבטאויות עדתיות, וטוען כי ברוך הגיב בהיסטריה שלא ראויה למי שמנהל כספי ציבור.

"היסטריה - אקסלנס, דוד ברוך - אסורה על מי שמנהל כספי ציבור", כותב צרור. "היסטריה עם התפרצויות, עם גסות פומבית פלוס תחזית קלקולים שגויה, מסוכנת מאוד לכסף שאתם נאמנים על שמירתו. אז הלכתי. כלכלית, כמובן, ורק אחרי ישיבה לילית. עם דוד ברוך, דירוג האשראי שלכם כמו של דלק נדל"ן".

רינו צרור / מתוך: פייסבוק
 רינו צרור / מתוך: פייסבוק

רינו צרור / מתוך: פייסבוק
 רינו צרור / מתוך: פייסבוק

רינו צרור / מתוך: פייסבוק
 רינו צרור / מתוך: פייסבוק


צרור אינו איש התקשורת היחיד שהגיב לפיטורי מעוז. אחרי שחברי כנסת קפצו לעגלת פרשת מעוז נראה שגם אנשי תקשורת מחפשים את מנת חלקם, ולצד צרור גם גבי גזית התייחס לכך בתוכניתו, בקטע שעלה היום לאתר רדיו 103FM. גזית ניסה בשידור חי לשוחח עם מוקד שירות הלקוחות של אקסלנס, אך שיחה זו לא יצאה לפועל, שכן נציגי השירות התמהמהו כיוון שככל הנראה נרתעו לאחר ששמעו כי מדובר בשידור חי.

משהבין גזית כי מוקדני השירות באקסלנס לא מוכנים לדבר איתו בשידור חי, הוא התפרץ ואמר: "עם אקסלנס גמרנו, הם לא רוצים לדבר איתנו. כתב המנכ"ל שמוקדי השירות מוצפים בפניות של אזרחים. מה, אני לא אזרח? אני לא יכול להעביר להם הודעה שאני מוחה על פיטורי מעוז? תראו מה עשיתם, דבילים! פיטרתם מזרחי! אז היה לו קצת פה ג'ורה, אז מה? אז דבריו היום בוטים, אז מה? כל המדינה הזו בוטות אחת גדולה".