אי.די.בי מדווחת: נמשך המו"מ עם ויולה למכירת כלל תעשיות

קבוצת אי.די.בי דיווחה היום לבורסה כי נמשכים המגעים עם ויולה לרכישת השליטה בכלל תעשיות ■ אתמול דווח ב"גלובס" כי קבוצת ויולה מציעה לרכוש את כלל תעשיות בעזרת הלוואת ענק מאי.די.בי

כפי שדווח ב"גלובס", קבוצת אי.די.בי דיווחה היום (ו') לבורסה כי נמשכים המגעים עם ויולה לרכישת השליטה בכלל תעשיות. דווח כי הצדדים טרם הגיעו להסכמות.

אתמול דווח ב"גלובס" כי שבועיים לאחר שהחל המו"מ בין ויולה לקבוצת אי.די.בי לרכישת השליטה בכלל תעשיות, הגישה קבוצת הפרייבט אקוויטי הצעת רכישה הכוללת הלוואת מוכר בהיקף של 700-800 מיליון שקל שתעמיד לה אי.די.בי, כך נודע ל"גלובס". מדובר בסכום המהווה כמחצית מהיקף העסקה בה מבקשת ויולה, אותה מובילים הראל בית און, יונתן קולבר ושלמה דברת, לרכוש את השליטה בזרוע התעשייה והביומד של אי.די.בי.

אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה ב-60.5% ממניות כלל תעשיות (כת"ש), והמו"מ עליו דיווחו הצדדים לפני שבועיים הוא למכירת 40% ממניות כת"ש לפי שווי חברה של 3.8 מיליארד שקל. זאת, בדומה לשווי במו"מ קודם שניהלה אי.די.בי בחודש שעבר למכירת השליטה בחברה למשפחת לבנת, אשר היווה פרמיה של 45% על מחיר השוק באותה עת. במידה שהמו"מ בין הצדדים, הנמצא במצב מתקדם, יבשיל לכדי עסקה, אמורה ויולה לשלם סך כולל של 1.52 מיליארד שקל.

הרוכשת מבקשת לקבל שתי הטבות נוספות, אשר יפחיתו את השווי האפקטיבי לפיו יירכשו מניות השליטה בכת"ש, כך שהפרמיה ביחס למחיר בשוק תעמוד על כ-10%. הראשונה היא אופציה לרכישת מניות נוספות של כת"ש מידי אי.די.בי (אשר תיוותר עם החזקה של 20.5% לאחר המכירה) במחיר נמוך יותר; השנייה היא מנגנון פיצוי שיגן על הרוכשים במקרה של ירידת ערך בחברות הבנות של כת"ש.

המוסדיים לא מתלהבים להצטרף

היום הסתיימה תקופת הבלעדיות שהקציבה אי.די.בי לקבוצת ויולה לרכוש את מניות השליטה בכת"ש. לקבוצת ויולה, המנהלת קרנות השקעה בהיקף של 2 מיליארד דולר, אין כסף פנוי להשקעות בהיקף זה, ולכן היא חיפשה לצרף שותפים לעסקה ולצורך כך פנתה למספר גופים מוסדיים. זאת, בדומה לאופן בו רכשה בעבר את השליטה בחברות הטכנולוגיה ECI ולומניס.

על פי הערכות, צפויה חברת הביטוח מגדל להצטרף לעסקה, אם אכן תתקבל הצעת ויולה. גופים מוסדיים אחרים אליהם פנתה ויולה, ובחרו שלא להצטרף לעסקה, ציינו בין השיקולים לסירובם את העובדה שכבר עתה הם מחזיקים במניות כת"ש, כך שייהנו מהצפת ערך עתידית בקבוצה, וכי רכישת מניות לפי שווי גבוה מהשווי בשוק תאלץ אותם להכיר בהפסד באופן מיידי, מאחר שמדובר בנכס סחיר. כלל תעשיות נסחרת כיום לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל, כך שמחיר העסקה מהווה פרמיה של 26% על מחירה בשוק.

כלל תעשיות היא חברת החזקות ותיקה בתחומי התעשייה וההון סיכון, המחזיקה במונופול המלט נשר (75%), בחברת השינוע תעבורה (50%) ובשליטה בשורה ארוכה של חברות, בהן מפעלי נייר חדרה, יצרנית הנייר הגדולה בישראל; רשת הבגדים וכלי הבית גולף; בחברת כלל ביוטכנולוגיה, המחזיקה בכמה חברות העוסקות בפיתוח של מגוון מוצרים בתחום הרפואי; וכן יש לה החזקות בחברות תעשייתיות כגון קרגל, יפאורה, מנועי בית שמש ונוספות.

את קבוצת ויולה מוביל שלמה דברת, ואת המגעים מול אי.די.בי מנהלים שותפיו בית און וקולבר.