פשרה בייצוגית נגד השטיח המעופף: תעניק הנחות ב-4 מיליון שקל

התובעים טענו כי השטיח המעופף מכרה טיסות שכר פיקטיביות ■ הפשרה: החברה תעניק משך 3 שנים הנחה של 5% על כרטיסי הטיסה וחבילות הנופש שהיא משווקת

חברת התיירות השטיח המעופף תעניק ב-3 השנים הקרובות הנחה בשיעור של 5% ממחירי כרטיסי הטיסה וחבילות נופש שהיא משווקת לציבור, בסך כולל של כ-4 מיליון שקל. בנוסף, תתרום השטיח המעופף 850 אלף שקל למספר עמותות, ותקצה 750 אלף שקל לטיולים לילדים חולים - כך הוסכם בהסדר פשרה בתביעה ייצוגית שנערך בין החברה לבין התובעים, ענת ודן גינר, וזכה היום (א') לאישור בית המשפט המחוזי מרכז.

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד השטיח המעופף שהוגשה בינואר 2010 טענו ענת ודן גינר כי החברה שיווקה ומכרה טיסות, כאשר מלכתחילה היא ידעה כי המועד הנקוב בפרסומי החברה ובכרטיס הטיסה שנמסר ללקוחותיה הוא שקרי. זאת, כדי "ללכוד" את הלקוחות שיזמינו את הטיסות וחבילות הנופש, שלכאורה היו בשעות נוחות.

עוד טען הזוג גינר כי לאור העובדה שפעמים רבות מועדי ההמראה המתוכננים אינם אטרקטיביים מספיק בעיני לקוחות פוטנציאליים, גילתה השטיח המעופף "יצירתיות" עסקית - היא שיווקה את כרטיסי הטיסות, תוך הצגת מצג-שווא כאילו טיסות אלה מתוכננות להמריא בשעות נוחות ואטרקטיביות יותר עבור לקוחותיה, כאשר בפועל הטיסה ממריאה בשעה שתוכננה מראש.

במסגרת הסדר הפשרה התחייבה השטיח המעופף שלא לשווק טיסות למועדים בלתי נכונים (על אף שהיא מעולם לא הודתה שעשתה כן בעבר).

עוד הוסכם בפשרה כי התובעים, הזוג גינר, יקבלו 158.4 אלף שקל מהשטיח המעופף, וכי שכר-טרחת באי-כוחם יהיה בסך 633.6 אלף שקל.

התובעים יוצגו בידי עורכי הדין רונן עדיני, משה לשם, נרי ירקוני ולידור שובל. השטיח המעופף יוצגה בידי עורכי הדין אהרון מיכאלי, יהודה רוזנטל וקארין וינשטיין-מאור.