יעקב אפרתי: לשפוט אותי בנפרד מיתר הנאשמים בהולילנד

מנהל המינהל לשעבר מבקש לזרז את ההליכים בעניינו ולמנוע ממנו עינוי דין ■ לפי כתב האישום, אפרתי לקח שוחד מדני דנקנר עבור קידום אינטרסים של תעשיות מלח

יעקב אפרתי, מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, המואשם בלקיחת שוחד מאיש העסקים דני דנקנר בתיק פרשת הולילנד, מבקש כי משפטו ייערך בנפרד ממשפטם של שאר הנאשמים בתיק.

לפני מספר ימים הגישו עורכי דינו של אפרתי, ירון קוסטליץ, הדס שפרן-ליס ונעה פירר ממשרד ד"ר וינרוט ושות', לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להפריד את אפרתי מכתב האישום של יתר הנאשמים בתיק. זאת, ככל הנראה, כדי לזרז את ההליכים ולמנוע מאפרתי עינוי דין מיותר.

בקשתו של אפרתי מבוססת על העובדה כי הוא אינו קשור לפרשת השוחד לכאורה בנוגע לפרויקט הולילנד בירושלים, וכי החוט המקשר היחידי בינו לבין רוב הנאשמים בתיק הוא מעורבותו לכאורה של עד המדינה בהעברת כספי השוחד.

האישום נגד אפרתי נוגע למערכת יחסיה של חברת תעשיות מלח עם מינהל מקרקעי ישראל. בכתב האישום טוענת הפרקליטות כי החל מאמצע שנות ה-90 פעל דני דנקנר לקדם הסדר מקרקעין שנחתם בין החברה לבין מינהל מקרקעי ישראל, שעניינו שינוי ייעוד קרקעות בעתלית ובאילת למגורים, תיירות ומסחר.

על-פי כתב האישום, בשנים 2002-2004, בשל חריגותו של ההסדר והיקפו, סיכמו דנקנר ומאיר רבין כי האחרון יפנה לאפרתי כדי שיסייע בקידום ההסדר. דנקנר, טוענת הפרקליטות, "נתן לרבין בשם חברת תעשיות מלח 1.1 מיליון שקל, כדי שייתן טובות הנאה כספיות לאפרתי", והסווה את מתן השוחד באמצעות "שימוש במערכת כוזבת של כיסוי חשבונאי".