"חלק מהמניות אטרקטיביות, להגדיל חשיפה באופן מדוד"

כלכלני בנק הפועלים: הסיכון הגלום ברכיב המנייתי עודנו גבוה משמעותית ■ לאומי: רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות

"עם תחילת השנה, אנו צופים כי ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים, והתנודתיות הגבוהה שלוותה את המסחר בשנת 2011 תימשך". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

התמחור הנוכחי משקף נאמנה את האתגרים הרבים העומדים בפני החברות בשוק המקומי ובראשן התמודדות עם ההידוק הרגולטורי, קושי במימון הפעילות ומודעות הצרכן הישראלי לכוחו. למרות האמור, רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות, שכן רמת המכפילים נמוכה ביחס לעבר, מציינים בלאומי.

לגבי שוק האג"ח אומרים בלאומי כי ההערכות הרווחות בשוק מצביעות על המשך תוואי של ירידה בריבית המוניטארית. בנוסף, הביקושים המקומיים צפויים לתמוך ברמת התשואות באפיק הממשלתי, גם בהתחשב בגידול הצפוי בהיקף הגיוסים. "אנו סבורים כי ניתן להשקיע במח"מ השקעה בינוני-ארוך באפיק הממשלתי. הורדות הדירוג והסדרי החוב צפויים להמשיך ולהשפיע על הסנטימנט באפיק הקונצרני. בשל כך, אנו ממליצים על השקעה באגרות חוב המשתייכות לחברות בעלות איתנות פיננסית גבוהה במח"מ ממוצע של כ- 3 שנים".

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירה השבועית כי "התנודתיות שאפיינה את שוקי המניות בישראל ובעולם בסוף 2011 , לצד מחזורי מסחר נמוכים משמעותית מממוצע השנים האחרונות, תימשך בחודשים הקרובים, ועל כן הסיכון הגלום ברכיב המנייתי עודנו גבוה משמעותית".

מאידך, בפועלים סבורים כי שעריהן של מניות רבות הגיעו לרמות שפל של שנים, כשחלק מהן הפכו להיות אטרקטיביות להשקעה בראיה ארוכת טווח. לאור זאת, למשקיעים בעלי אורך נשימה, המוכנים ליטול על עצמם סיכון, "אנו סבורים כי ברמות המחירים הנוכחיות אפשר וכדאי להתחיל ולהגדיל באופן הדרגתי ומדוד את החשיפה המנייתית. עם זאת, נדגיש שוב כי אנו סבורים כי עד לנקודת מפנה בת קיימא במשבר האירופאי, אנו עתידים להמשיך ולראות עצבנות רבה בשווקים".