הכרעת הדין במשפט אולמרט - עד אמצע יולי 2012

פירוש הדבר שאם אולמרט או מזכירתו לשעבר שולה זקן יורשעו בחלק מהאישומים או בכולם - יתקיים שלב הטיעונים לעונש בספטמבר, לאחר פגרת בתי המשפט

הכרעת הדין במשפטו הראשון של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט צפויה להינתן עד תום שנת המשפט הנוכחית, דהיינו עד מחצית חודש יולי.

ל"גלובס" נודע כי הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות נשיאת המחוזי מוסיה ארד, החל כבר בעיבוד הראיות והפרוטוקולים במשפט, וזאת במקביל לשלב הסיכומים הנמצא בעיצומו, במטרה להשלים את כתיבת הכרעת הדין במהלך החודשים הקרובים, ולכל היותר עד יולי 2012.

פירוש הדבר שאם אולמרט או מזכירתו לשעבר שולה זקן יורשעו בחלק מהאישומים או בכולם - יתקיים שלב הטיעונים לעונש בחודש ספטמבר, לאחר פגרת בתי המשפט.

משפטו של אולמרט נפתח ב-2009, ובמסגרתו מואשם אולמרט בפרשת מעטפות הכסף שקיבל ממוריס טלנסקי, בפרשת מימון הנסיעות הצולבות באמצעות סוכנות ראשונטורס, בפרשת מרכז ההשקעות ובדיווח כוזב למבקר המדינה.

לפני חודשים אחדים הסתיים שלב הראיות במשפט, ולאחר מכן הגישה הפרקליטות את סיכומיה ואף השמיעה סיכומים בעל-פה במשך מספר ישיבות. בשבוע הבא אמור להתחיל שלב סיכומי ההגנה, שאמור להימשך כחודש וחצי, עד מחצית חודש מארס, אם לא יהיה עיכוב בלתי צפוי.

במהלך שמיעת העדים וכן בשלב סיכומי התביעה היו השופטים - מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל - פעילים באולם המשפט, שאלו שאלות הבהרה רבות וחידדו את הנקודות החשובות לצורך הכרעת הדין באישומים השונים.

במקביל החלו השופטים, בסיוע מתמחיהם ועוזריהם המשפטיים, לעבד את חומרי הראיות והפרוטוקולים, ולסכם מתוכם את הפרטים העיקריים שישמשו אותם לצורך כתיבת הכרעת הדין, שתתפרש מן הסתם על פני מאות עמודים.