"זינגה מוערכת בחסר; המניה צריכה לעלות ב-21%"

זינגה מזנקת בשיעור חד של 17.5% בוול סטריט היום בעקבות הגשת התשקיף של פייסבוק אמש שהוכיח עד כמה החברה תרמה להכנסות פייסבוק ■ הערכה: הקשר עם פייסבוק מעניק לזינגה שווי שוק של כ-9-12 מיליארד דולר

זינגה במוקד המסחר היום בוול סטריט; מאז שיצאה להנפקה ציבורית והפכה לחברה ציבורית באמצע חודש דצמבר השנה ובמחיר של 10 דולר למניה, זינגה די אכזבה את המשקיעים כאשר המניה נפלה לרמה של 7.97 דולר ב-9 בינואר והתקשתה להגיע לרמה שרשמה בעת ההנפקה. היום (ה') קיבלו המשקיעים הוכחה מוחשית לעובדה כי הצלחתה של זינגה תלויה במידה רבה בפייסבוק.

"הקשר בין שתי החברות הוא דו-צדדי", אמר כלכלן ב- BMO Capital Markets, "זינגה נהנית כרגע מאפקט ההילה בעקבות פרסום התשקיף של פייסבוק אמש, אך נראה כי גם פייסבוק נשענת על זינגה", אמר.

"נראה כי זינגה מוערכת בחסר ברמות בהן היא נסחרת היום, לאור התרומה הרבה של החברה להכנסות פייסבוק", אמר מיכאל אולסון מ-Piper Jaffray.

להערכתו, הקשר עם פייסבוק מעניק לזינגה שווי שוק של בין 9 מיליארד דולר ל-12 מיליארד דולר. "מחיר המניה מוערך ב-15 דולר, המניה צריכה לעלות ב-21% לעומת מחירה היום", אמר.

זינגה צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה ב-14 בפברואר.

יצויין כי פייסבוק לא חשפה אתמול כמה פרטים חשובים, בכמה היא מתכוונת למכור את מניותיה ומהי כמות המניות שהיא מתכוונת למכור. הערכות בקרב האנליסטים הן כי פייסבוק תהיה בעלת שווי שוק של 80-100 מיליארד דולר.