אנליסטים: "הצמיחה באירופה וארה"ב תתייצב ב-2013"

למרות החשש כי גוש האירו יחווה מיתון בשנה הקרובה, בית ההשקעות Legal & General צופה חזרה לצמיחה חיובית באירופה בשנה שלאחר מכן - בקו אחד עם הצמיחה בארה"ב

למרות הצפי להתאוששות בצמיחה בכלכלת ארה"ב ב-2012, לעומת כלכלת גוש האירו שצפויה לסבול מהאטה ואף כניסה למיתון - שתי הכלכלות ישובו לצמוח בקצב פחות או יותר זהה, בשנת 2013. כך מעריכים היום אנליסטים ב-Legal & General במזכר ללקוחותיהם.

פערי הצמיחה בין שני האזורים יצטמצמו בשנת 2013 (לשני הכיוונים), כך לפי בית ההשקעות, שם טוענים כי פערים כה משמעותיים בצמיחה בין אירופה לארה"ב "לא יכולים להישמר לאורך זמן. אנו צופים כי הפער ייסגר בשנת 2013 לשני הכיוונים".

במהלך ינואר החולף, עדכנה קרן המטבע הבינלאומית את תחזיות הצמיחה שלה לארה"ב ואירופה לשנת 2012, בציינה כי היא צופה מיתון באירופה (עם צמיחה שלילית של כ-0.5% לאורך השנה), וצמיחה חיובית של כ-1.8% בארה"ב.

אולם, כלכלני הקרן - בדומה לאנליסטים ב-Legal & General - מעריכים גם הם כי הפערים בין צמיחת שני האזורים יצטמצמו ב-2013, עם צמיחה של 2.2% בארה"ב וצמיחה חיובית של כ-0.8% בגוש האירו.

"ישנם קשרים עסקיים ומסחריים רבים בין שני האזורים", נכתב בדוח של Legal & General. "חבורת אמריקניות רבות עושות עסקים באירופה, ובערך כחמישית מההכנסות שלהן מגיעות מיבשת זו. גם לבנקים וחברות באירופה ישנה נוכחות משמעותית בארה"ב".