השר כץ נכנע ללחץ הציבור: שינויים בקווי אוטובוסים בגוש דן

צפו בטבלה: משרד התחבורה הודיע על שינויים והתאמות ב-22 קווי אוטובוס הפועלים בגוש דן, החל מ-16 במארס 2012 ■ השינויים בוצעו בחולון, בת ים, רמת גן, גבעתיים ות"א

בעקבות המחאה הציבורית, משרד התחבורה הודיע היום (ב') על שינויים והתאמות ב-22 קווי אוטובוס הפועלים בגוש דן, החל מ-16 במארס 2012. השינויים הם צעד משלים לארגון מחדש שביצע המשרד בתחבורה הציבורית החל מיולי 2011, ושזכה ללא מעט ביקורת בציבור הנוסעים על סרבול וקשיים שנתקלו בקווי התחבורה שבוטלו והקווים והמסלולים החדשים שהוקמו.

השינויים החדשים במסלולי הקווים בוצעו בערים חולון, בת ים, רמת גן, גבעתיים ותל אביב-יפו. בין הקווים בהן יבוצעו התאמות: קו 7, קו 89 וקו 5, וקו 26 של אגד. השינויים מתבצעים לאחר פגישות ודיונים שנערכו בחודשים האחרונים בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, נציגי ועדי שכונות בתל אביב והגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות האחראים על נושאי התחבורה.

כזכור, במסגרת הרה-ארגון שונה גם מבנה תעריפי הנסיעה באוטובוס - תעריף הנסיעה עלה ל-6.60 שקלים, אך ניתן לבצע מעברים בין כל חברות התחבורה הציבורית בערי גוש דן במשך 90 דקות.

דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, ציין כי "במהלך החודשים האחרונים קיימנו דיאלוג עם הציבור, וביצענו סקרי דעת קהל נרחבים. כך נגיע לתוצאה הטובה ביותר וניצור רשת קווי אוטובוסים הנותנת מענה לצרכי הציבור".

בעוד כשבוע יחל משרד התחבורה במסע הסברה לגבי השינויים, באמצעות דיילים ונציגי שירות שיפעלו בתחנות האוטובוסים בערים בהן יבוצעו ההתאמות. המשרד מבקש להדגיש, כי במספר מסלולי קווים, שלגביהם לא סוכמו השינויים שצריכים להתבצע, לא ייערך כל שינוי במסלול האוטובוס עד אשר תושג הסכמה עם מרבית התושבים באזור על התוואי המוצע.

רשימת השינויים בקווי האוטובוסים
 רשימת השינויים בקווי האוטובוסים