S&P מעלות משעה את דירוג "D" של דלק נדל"ן

זאת, בשל התמשכות המגעים להסדר החוב, שעשוי לקחת זמן רב יותר מאשר העריכה סוכנות הדירוג בעבר

חברת S&P מעלות השעתה היום (ג') את דירוג "D" של חברת דלק נדל"ן, בשליטת יצחק תשובה, ושל כל סדרות האג"ח שלה בשל התמשכות המגעים להסדר חוב, ובשל הערכת סוכנות הדירוג כי "הגעה להסדר חוב סופי עשויה לקחת יותר זמן מאשר ההערכה הקודמת".

בספטמבר הורידה מעלות את דירוגה של דלק נדל"ן ושל סדרות האג"ח המדורגות לדירוג "D" בשל אי עמידתה בתשלום ריבית למחזיקי אגרות חוב מסדרה ה' ותשלום חלות וריבית למחזיקי אגרות חוב מסדרה כ"ה.

מעלות מציינים כי "דירוג המנפיק ודירוגן של יתר סדרות האג"ח הורד גם הוא ל-"D" לאור הערכתנו כי החברה איננה צפויה לשלם בטווח הזמן הקרוב את הוצאות המימון וחלויות החוב גם לסדרות האג"ח האחרות עד אשר תגיע להסדר חוב עם כל בעלי האג"ח".

אתמול נודע כי בעלי האג"ח מסדרה כ"ה של דלק נדל"ן פתחו תיק בהוצאה לפועל נגד החברה וביקשו מביה"ד לעבודה בת"א מינוי משקיף נאמן להתנהלותה. עו"ד גיא גיסין, המייצג את סדרה כ"ה, פנה לשופטת ורדה אלשיך בבקשה לאשר מינוי משקיף לדלק נדל"ן - אשר לדבריו, אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב. כמו כן, עדכנו הנושים בדבר פתיחת תיק הוצאה לפועל נגד החברה, על סכום החוב לבעלי האג"ח שצריך היה להיפרע ב-31 בינואר - על סך 293 מיליון שקל.