"הפסדתי 400 א' ש' כי המחירים עלו - ובסוף קניתי דירה"

הקבלנים מודים: רוכשי הדירות באים כשמציעים להם הנחות ■ חמוטל צדקה, שרכשה דירה ביבנה: "הנחה של 130 אלף שקל גרמה לי לקנות"

מיעוט העסקאות בשוק הדירות החדשות מאלץ את הקבלנים להמשיך ולצאת במבצעי רכישה והנחות. מסתבר שזו הדרך למכור היום כמות גדולה של דירות. כך למשל הצליחו החברות גיא ודורון לוי, רמי שבירו ודוראל למכור לא פחות מ-142 דירות במעט יותר מחודש ימים במבצע מכירות שנערך בשיתוף בנק מזרחי-טפחות.

גם הפעם, כמו במבצעים קודמים, הדרך לגרום לרוכשי הדירות לבצע את העסקה הייתה הנחה בהיקף ממוצע של 8% בארבעה פרויקטים של החברות ביבנה, בפתח תקווה, בנתניה ובכפר סבא.

"המבצע היה הסיבה לרכישה. חד משמעית", מספרת חמוטל צדקה, שרכשה דירה בפרויקט של גיא ודורון לוי ביבנה. "תמיד אנחנו רואים מבצעים וחושבים שעובדים עלינו, אבל היה לי יתרון כי הלכתי לאותו פרויקט לפני חצי שנה וקיבלתי שם הצעת מחיר לדירה דומה". לדברי צדקה, "המחיר אז היה יקר, וההנחה הכי גדולה שהצלחתי להוציא מהם הייתה של 60 אלף שקל, וירדנו מזה, זה היה יקר מדי".

צדקה מספרת שהמחיר שקיבלה במסגרת המבצע, 1.38 מיליון שקל לדירת 6 חדרים, היה זול בכ-130 אלף שקל מאותה הצעה מלפני חצי שנה: "אנחנו גרים בשכירות כבר 6 שנים, וכל הזמן אומרים שהמחירים יירדו וכדאי לחכות. אני חושבת שכבר הפסדתי 400 אלף שקל כי המחירים רק עלו. ההנחה הזו הביאה אותי לקנות ו-130 אלף שקל זה לא סכום קטן".

גם הקבלנים עצמם מודים שבחודשים האחרונים המבצעים הם אלו שמושכים את הלקוחות לבצע רכישות. "הלקוחות היום מחפשים את ההנחות. נוצר לנו כאן חלון הזדמנויות עם הבנק, וניצלנו אותו", מספר גיא לוי, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת גיא ודורון לוי.

לדבריו, "המחאה החברתית עשתה משהו בנושא הזה. אנחנו מרגישים חזרה הדרגתית של רוכשים למשרדי המכירות בכל מקרה, אבל מכירה בכמות כזו - זה בזכות המבצע. בזמן שהמבצע באוויר פנו אל כל החברות 2,400 מתעניינים, מה שמעיד על כך שהביקושים לא נעלמו".