הפגישה בין יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, לאמהות שכתבו את מכתב המחאה על מחירי המוצרים של שטראוס, הסתיימה בזעם של האמהות, שמצהירות היום כי יחרימו את כלל מוצרי שטראוס מרגע זה ואילך. לדברי האמהות שהשתתפו בפגישה, "עפרה בלחץ".
לדברי האמהות, שטראוס חזרה במשך זמן רב על אותם דברים שהקבוצה אומרת זמן רב בתקשורת: "אמרנו לה שכיצרנית המזון השנייה בגודלה בישראל, יש לה הכוח להושיב את כולם סביב שולחן אחד ולנסות לעשות שינוי. היא צריכה לעשות את מה שהיא צריכה לעשות ואנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות, וזה להחרים את כל מוצרי שטראוס עלית וכל החברות הבנות שלה", אומרת איריס לוי, מיוזמות המכתב.
לדבריה, "אנחנו קוראים להשאיר את מוצרי שטראוס במדפים ובמקררים כי זו הדרך היחידה שלנו להראות לשטראוס שאנחנו לא מסתפקים במבצעים ואנחנו רוצים הורדת מחירים גורפת. אמרנו לעופרה שברגע שהמחירים יירדו יהיה לאנשים יותר כסף לרכוש את המוצרים, תהיה יותר פרנסה. היא אומרת דברים הפוכים מההיגיון".
בתוך כך, המחאה נגד קבוצת שטראוס עוברת מהפייסבוק לסופרמרקטים. פעילים בתנועת "ישראל יקרה לנו" יצאו לרחבות הסופרמרקטים עם מגה פון וקראו לצרכנים שלא לקנות את מוצריה של חברת שטראוס.
אחד הפעילים עמד ברחבות הסניפים של מגה ושופרסל ופנה לכל קונה שהגיע לסניפים באמצעות קריאה במגה פון וביקש לוודא כי אותו צרכן שמע על החרם נגד קבוצת שטראוס. "בוקר טוב אזרחי מדינת ישראל. אני קורא לכם לא לקנות מוצרים של קבוצת שטראוס. עוד חודש, עוד חודשיים. אם לא נעשה משהו, נוכל אח"כ רק לבכות - אולי נוכל לשנות את המצב", נאמר.
הפעילים טרחו והבהירו לקונים את שמות כל מותגיה של חברת שטראוס וכאשר אחד מהם קנה תפוצ'יפס של שטראוס, הם פנו אליו באמצעות המגה פון "קנית דברים של שטראוס. אני רואה תפוצ'יפס. תחליט אם אתה רוצה לתמוך במונופול או לשבור אותו".
אמש (ד') יצאה שטראוס למתקפת נגד חזיתית ומנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, טען כי מרבית מוצריה של שטראוס נמכרים בארה"ב במחירים גבוהים יותר, למעט 10-15 מוצרים שבהם גם "פסק זמן".
דבריו של בלס עוררו את חמת הפעילים. "חבל ששטראוס לא למדה מתנובה איך לא לנהל כאלה משברים", אומרת אלקובי מהאמהות שנפגשו עם שטראוס, "כעסתי מאוד אחרי ששמעתי את ההודעה של ציון בלס. הוא הודה שהם שיקרו. שהם לא דיברו אמת. בהתחלה אמרו שזה מבצע מקומי, אח"כ הקמעונאי נתקע עם הסטוק, אח"כ מבצע לפורים ורק עכשיו הם אמרו את האמת. אי אפשר להעמיס עלינו את התשובות האלה ולחשוב שנבלע את הצפרדעים".
בהתייחס לפערים היא אומרת, "אני מבינה שהצרכנית הישראלית מסבסדת את הצרכן האמריקני. למה? מצדי שיפסיקו היצוא למוצרים האלה. זה מוכיח שהם יכולים למכור את המוצר זול יותר. תסתכלי כמה מותגים יש לתנובה או לשטראוס. זה מטורף. זה יותר חמור מהריכוזיות של נוחי דנקנר כי זה דבר שאתה קונה מדי שבוע".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.