שוק הקופונים: קבוצת זאפ רוכשת את אתר Tavo

אתר Tavo מוביל בתחום האגרגציה של שוק הקופונים ■ פרטי העסקה לא נמסרו

השחקנים בשוק הקופונים הישראלי ממשיכים להצטמצם עם עסקת רכישה נוספת: קבוצת zap (לשעבר דפי זהב) רוכשת את אתר Tavo, המוביל בתחום האגרגציה של שוק הקופונים. פרטי העסקה לא נמסרו.

אתר Tavo, שהוקם ב-2010 על-ידי גדי גרוס, שי ארליכמן ויוני אושרוב, מאגד ומציג מדי יום את הדילים היומיים מעשרות אתרי קופונים הפועלים בישראל. במקביל לאתר "תבוא", קמו בשנתיים האחרונות אתרי השוואת דילים נוספים, כולל zap deal מבית קבוצת זאפ.

בקבוצה הסבירו כי הם מתכוונים לשמר על "תבוא" כאתר עצמאי ובמקביל לאתר zap deal. עם זאת, בכוונת הקבוצה לשלב את כלי ההשוואה המוכרים של זאפ בתוך אתר "תבוא", בהם סינון לפי קטגוריות קופונים, הגדרת טווח מחירים, אזור גיאוגרפי, חוות-דעת ועוד.

כמו כן, מתכוונים בקבוצת זאפ לשדרג את האפליקציה הסלולרית של "תבוא".

יש לציין כי על אף הפופולריות שצבר בתחילת הדרך, אתרי קופונים מובילים החליטו לוותר על שירותי האגרגציה של "תבוא" ומתחריו ולפעול בכוחות עצמם. כך, אתרים כמו גרופון ישראל ו-BigDeal העדיפו שלא להופיע בפלטפורמות להשוואת קופונים - הן בשל העובדה שהם מספיק גדולים כדי לשווק את עצמם, הן בשל חוסר הכדאיות הכלכלית לטעמם לשלם עמלת שיווק לאתרי אגרגציה, והן בשל חוסר הרצון להופיע ברשימה אחת לצד אתרי קופונים קטנים במיוחד.

גדי גרוס, מנכ"ל משותף באתר "תבוא", הוסיף כי "פנו אלינו מספר גופים גדולים בנוגע לעסקה, ואנחנו שמחים לבצע את המהלך עם מותג גדול ומוביל שישמר את 'תבוא' ויידע לממש את מלוא פוטנציאל השוק בעזרתו. אתר 'תבוא' הינו הזרוע הביצועית החזקה ביותר בתחומו".

מנכ"ל קבוצת זאפ, ניר למפרט, הסביר כי "אנחנו רואים ברכישת אתר 'תבוא' צעד חשוב נוסף בשכלול כלי ההשוואה הקיימים והפיכת זירת הקופונים באתר זאפ לעשירה ואיכותית. הקבוצה פועלת מתוך אסטרטגיה המתמקדת בהעצמת הצרכן הישראלי, ובעידן של שפע מוצרי, אנחנו מבינים שהצרכן הישראלי מחפש אחר כלים חכמים וחדשניים לבצע רכישות מושכלות".