ארגון OPEC: העלייה במחירים עלולה לפגוע בביקוש לנפט

בדו"ח החודשי של הארגון נכתב שלמרות הפגיעה בתפוקת הנפט באיראן, היקף התפוקה בארגון מעל ליעד ■ בארגון חוששים שהמשבר באירופי והעלייה במחיר הנפט יפגעו בביקוש העולמי

ארגון OPEC הודיע אתמול (ו') שמשבר החוב באירופה יחד עם העלייה במחיר הנפט הינם האיום המרכזי השנה על הביקוש לנפט בעולם, והוסיפו שהארגון עדיין מפיק חביות נפט מעל ליעד שקבע לעצמו, למרות הפגיעה המשמעותית בהפקת הנפט באיראן.

בהודעה שלהם מאתמול, העריכו בארגון שהביקוש לנפט העולמי צפוי לגדול בקצת של 900 אלף חביות ביום, בדומה להערכות שלהם בחודש שעבר, אבל הזהירו שהצמיחה האיטית במדינות המפותחות עלולה לפגוע משמעותית בביקוש לנפט מצד המדינות הללו.

"קצב הצמיחה הנמוך בכלכלות של ה-OECD, משפיע לרעה על הביקוש לנפט ומגביר את חוסר הוודאות בנוגע לצמיחה בצריכת הנפט מצד המדינות הללו", נכתב בדו"ח החודשי של הארגון שפורסם אתמול. "למרות שהנתונים בארצות הברית מצביעים על מגמה של שיפור, המצב באירופה יחד עם המחיר הגואה של חבית הנפט, יצרו חוסר וודאות גדול בנוגע לביקוש העתידי לנפט בהמשך השנה".

בחודש שעבר, חתך ארגון OPEC, שאחראי על יותר משליש מתפוקת הנפט העולמית, את תחזית הצמיחה השנתית לביקושים לנפט בעקבות חששות שהצמיחה המדשדשת במספר מדינות מפותחות יקזזו את העלייה בביקושים מצד מספר מדינות באסיה כמו סין והודו.