עובדי הרכבת משביתים קרונות המשא; הנזק: 3 מ' ש' ביום

ההסתדרות וועד העובדים של רכבת ישראל החליטו להפסיק את תנועת רכבות המטענים החל מהערב על רקע הנחייתו של מנכ"ל הרכבת להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים ברכבת

ועד העובדים של רכבת ישראל ממשיך להלחם בהנהלה: ההסתדרות וועד העובדים של רכבת ישראל החליטו להפסיק את תנועת רכבות המטענים החל מהערב (ג') בשעה 16:30. תנועת רכבות הנוסעים תתקיים כסדרה.

הנזק של הפסקת תנועת המטענים הוא 3 מיליון שקל ביום, שמתוכם מיליון שקל הכנסות לרכבת ו-2 מיליון שקל נזק ללקוחות.

ההשבתה של רכבות המטענים היא צעד נוסף במלחמה שמנהל ועד העובדים נגד הנהלת הרכבת על רקע כוונת ההנהלה להעביר את הטיפול בחלק מהקרונות למיקור חוץ. אתמול הנחה מנכ"ל הרכבת להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים ברכבת.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "הנהלת החברה ממשיכה בשלה, פועלת באופן חד צדדי להכנסת עובדי קבלן למוסכי הרכבת, ממשיכה לפגוע בעובדים וממשיכה לפעול בכל דרך אפשרית לממש את תוכנית ההפרטה ולהביא לפגיעה בציבור העובדים. אנו קוראים להנהלה לשוב לשולחן המו"מ ולהפסיק לנקוט פעולות המסלימות את מערכת יחסי העבודה. למרות שההנהלה מנסה לגרור אותנו לפגיעה בנוסעים או ממשיכים בשלב זה לגלות אחריות כלפי ציבור הנוסעים ותנועת הרכבות תמשך כסדרה. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו ולא יגררו אותנו לצעדים שיפגעו בציבור".

מרכבת ישראל נמסר כי "באשר לטענת הוועד כי ניתנה היום הנחייה להיערך לכניסתם של עובדי קבלן, הרי שאין כל הנחייה בנושא".

בתוך כך, אמש, הנחה מנכ"ל החברה להיערך להכנסתם של עובדי קבלן למתחמי המוסכים ברכבת בעקבות הנחייתו יצא מכתב לעובדים ולמנהלים להתחיל להיערך בנושא. ההסתדרות והעובדים הגיבו בזעם על החרפת צעדי ההנהלה דווקא בימים של מצב בטחוני קשה בדרום הארץ, כאשר תושבי הדרום שהו במקלטים.

יחד עם זאת, בהסתדרות ובוועד העובדים בחרו להבליג ולגלות אחריות ולא לנקוט בשום צעד עד שתושג רגיעה. היום, משהושגה רגיעה , הוחלט לנקוט בצעד מידתי ולהמשיך במדיניות , בשלב זה, שלא לנקוט בצעד שיפגע בציבור נוסעים.

ההסתדרות והעובדים החליטו להפסיק את תנועת רכבות המטענים החל מהערב. עובדי החברה הונחו להבטיח את הגעתן של רכבות מטענים הנושאות חומרים מסוכנים ליעדן, במטרה להבטיח את בטיחות הציבור. יוזכר כי בשבוע שעבר הופסקו כל עבודות הפיתוח ברכבת וקווים שאמורים היו להיסגר לצורך המשך העבודות, המשיכו לפעול כרגיל.