רשת פוקס במו"מ להשקת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי

המגעים מתקיימים מול ויזה כאל ולאומי קארד ■ הכרטיס יכלול את כל מותגי הקבוצה - פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג וללין

אחרי שכרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים הגיעו לתפוצה מרשימה בין רשתות הסופרמרקט, כעת גם רשתות האופנה צפויות להיכנס לתחום. ל"גלובס" נודע כי קבוצת פוקס מנהלת משא-ומתן להשקת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי. מגעים ראשוניים מתקיימים גם עם הרשתות קסטרו ומגה ספורט.

המשא-ומתן והמגעים השונים מתנהלים הן מול לאומי קארד והן מול ויזה cal. יש לציין כי בנק לאומי הוא בעל מניות משמעותי בחברת פוקס.

כיום, בתחום האופנה, רק למשביר לצרכן ולרשת H&O יש כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים. ברשתות השיווק, לעומת זאת, התפוצה רחבה יותר וכוללת את שופרסל, מגה, חצי חינם, ויקטורי וכמעט חינם.

"בכל המקומות יש משא-ומתן לערוץ הזה. המקום שאנחנו מכוונים אליו הוא מקום שיאפשר לנו צמיחה, עם הצעת ערך מעניינת ללקוחות כדי שהם ירצו את הכרטיס. קבוצת פוקס היא החלק הכי מעניין שיש כרגע. פוקס הביאה לשולחן שילוב של יותר מאופנה אלא גם בינלאומיות, והיא נוגעת בקהלים יותר מגוונים", אומר ל"גלובס" בכיר בחברות האשראי.

לדבריו, מגוון הרשתות בקבוצת פוקס - הכוללת את פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, ללין ובילבונג - מאפשר להציע הצעת ערך אטרקטיבית ללקוח.

חברות האשראי לוטשות עיניים לעבר קבוצת פוקס גם בגלל שהקבוצה מחזיקה במועדון לקוחות מאוד חזק, הכולל יותר מ-600 אלף חברים במועדון פוקס, כ-300 אלף חברים במועדון ללין ועוד כ-100 אלף חברים במועדונים של סאקס ובילבונג. החפיפה בין חברי המועדון אינה גבוהה ולפי הערכות עומדת על כ-10% בלבד.

בדומה, בחברות האשראי מתייחסים לרשת מגה ספורט כרשת רלוונטית בגלל עולם התוכן הרחב שלה בספורט. אותו בכיר גם מטיל ספק בהצלחת המגעים עם קסטרו.

כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים הם מנוע צמיחה מרכזי של חברות האשראי. עבור הרשתות, אשראי חוץ-בנקאי מסייע להגדלת הנאמנות לרשת ומהווה אפיק הכנסה נוסף, שכן הרשתות מקבלות חלק מכלל ההכנסות של חברות האשראי בכרטיס.

ורדית גונדטר, סמנכ"לית השיווק של לאומי קארד, אומרת בתגובה: "שוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים נמצא בצמיחה, וכל חברות האשראי מחפשות מנועי צמיחה".

ויזה cal ופוקס סירבו להגיב לידיעה. מקסטרו נמסר: "לא היה ולא נברא".