ברננקי: משבר החוב האירופי עדיין מאיים על בנקים בארה"ב

נגיד ה'פד', בן ברננקי, נאם בפני הקונגרס ואמר כי "פתרון מלא של המשבר האירופי יצריך התחזקות נוספת של המערכת הבנקאית, על ידי הרחבה של 'חומת האש'"

המתיחות הפיננסית באירופה ירדה, אולם הסיכון ביחס למוסדות הפיננסים בארה"ב נותר על כנו, כך אמר היום (ד') נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בנאום שנשא בפני הקונגרס האמריקני.

ברננקי הזהיר כי הקשיים בפניהם עומדת המערכת הבנקאית האירופית עלולים להתפשט לארה"ב דרך המוסדות הפיננסיים שלה החשופים לבנקים באירופה. במיוחד ציין ברננקי את הקרנות האמריקניות ש-35% מנכסיהן נמצא תחת אחזקה אירופית נכון לחודש פברואר. עוד הוא הזהיר מפני ירידה בשווי המניות בשווקים הגלובאליים ומחנק אשראי בשל משבר החוב האירופי.

באשר למשבר החוב האירופי, ברננקי נשמע אופטימי ואמר כי הלחץ הפיננסי ירד, מה שתרם לסנטימנט בשווקים הגלובאליים, ביניהם הראלי שנמשך מתחילת השנה במדדים בוול סטריט.

"התבהרות המצב - תוצאה של צעדים מהתקופה האחרונה, בכללם תוכנית ההלוואות (LTRO) של הבנק המרכזי האירופי, הצעדים להכניס את יוון לדרך פיסקלית יציבה יותר והאמנה הפיסקלית החדשה של האיחוד האירופי", אמר ברננקי.

ברננקי הוסיף כי חשוב ביותר שהמנהיגים האירופאים יישמו את הצעדים להם הם התחייבו, כשהוא רומז בין היתר לממשלה היוונית החדשה שתבחר בבחירות הקרובות במדינה. "על אף שהרבה כבר נעשה, יש עוד מה לעשות. פתרון מלא של המשבר יצריך התחזקות נוספת של המערכת הבנקאית, על ידי הרחבה של 'חומת האש' (קרנות החילוץ האירופיות המאוחדות - נ.נ)".

ברננקי התייחס גם למבחני הלחץ שערך לאחרונה ה'פד' לבנקים הגדולים בארה"ב, במסגרתם ארבעה בנקים נכשלו ולא עמדו בתנאי הלימות ההון הדרושים לתרחיש המשבר שהוצג בפניהם. ברננקי אמר כי "לרוב המכריע של הבנקים הגדולים בארה"ב ימשיך להיות הון מספיק על מנת להתחמק ממיתון עמוק היפותטי".