גמר "The Voice" לא המריא: רשם 33.2% רייטינג

רגע השיא הניב 41% צפייה ■ תוכנית הריאליטי של רשת מסיימת עונה עם ממוצע של 34.9% ■ במהלך הגמר אמש נדדו חלק מהצופים לערוצים 20 ו-24 של קשת

גמר תוכנית הריאליטי "The Voice" הצליח להתברג רק במקום הרביעי בטבלת הרייטינג השבועית. גמר התוכנית, שנחשבה לריאליטי ששינה את מיצובה של זכיינית ערוץ 2 רשת במפת הטלוויזיה המסחרית, השיג 33.2% צפייה בלבד.

בסופו של יום, התוכנית, שכבר גירדה את רף ה-40% צפייה, מסיימת את העונה עם רייטינג ממוצע של 34.9% ותחושת החמצה.

"האח הגדול" של קשת עדיין ניצבת בראש הטבלה השבועית עם 38.5% צפייה.

תחרות מצד קשת

מבט על מפת הצפייה במוצאי שבת שופך אור על הנתונים. בזמן שידור הגמר בערוץ 2, העמידה הזכיינית השנייה קשת, בשני ערוצי הלוויין שלה, תחרות שפגעה לכאורה בצפייה: ערוץ 24 שידר לקט של "ארץ נהדרת", ואילו ערוץ 20 - שנפתח לכלל המנויים, ולא רק למי שהזמין את הערוץ - שידר את כניסתם של ארז טל ואסי עזר לארוחת ערב משותפת בבית "האח הגדול". על-פי הערכות, שידור זה הגיע עד ל-6% צפייה.

אלא שאי אפשר לתלות את "האשם" בקשת בלבד. נתח הצפייה בטלוויזיה אתמול (שבת) הגיע ל-75%, נתון מרשים מאוד שהוכיח כי הציבור התעניין בגמר של "The Voice".

ואולם, המשדר עצמו התקשה להשאיר את הצופים דבוקים אליו. במהלך הגמר כולו רואים את הצופים הנאמנים נודדים לערוצים אחרים, מתוך תחושה שאין צורך בצפייה הדוקה בגמר כדי להבין מה קורה בסופו. ראייה מובהקת לכך היא רגע השיא - ההודעה על הזוכה - שהניב 41% צפייה.

לו רשת הייתה מנהלת את הגמר נכון יותר, וקשת לא הייתה מספקת אלטרנטיבה שתמלא את הזמן המת בגמר - זה יכול היה להיות הנתון הממוצע של הגמר כולו.

השבוע האחרון גם הזכיר לנו את קיומו של ערוץ 10. משחק הכדורסל בין מכבי תל-אביב לפנאתינייקוס השיג 19.8% צפייה - נתון שהוביל את ערוץ 10 אל המקום ה-10 בטבלת הצפייה הכללית.

רייטינג שבועי
 רייטינג שבועי