דלק נדל"ן תבקש מבית המשפט להסכים לבקשת הפירוק

"בלית ברירה, במצב שבו הוגשה בקשת פירוק ע"י סדרה כ"ה, ונוכח התנאים החדשים שהציבו מחזיקי האג"ח, אין מנוס מלהודיע כי לא נתנגד לבקשת הפירוק"

הנהלת חברת דלק נדל"ן , הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, שיגרה הערב (ב') הודעה לפיה היא מתכוונת לפנות לבית המשפט ולהודיע לו כי "אין בכוונת החברה להתנגד לבקשת הפירוק". עוד מבקשת החברה "לקיים דיון בנושא זה בהקדם האפשרי".

זאת לאחר שביום חמישי שלח הנאמן לאג"ח, עו"ד גיא גיסין, מכתב לבית המשפט, בו הוא מבקש למנות עורך דין בעמדת משקיף ללא סמכויות ניהול על החברה, שימונה לתפקיד מפרק וכונס נכסים, "במקרה שהליכי הסדר החוב המוצעים על-ידי דלק נדל"ן לא יבשילו לכדי הסדר מחייב".

ה"משקיף" יוכל להשתתף בכל ישיבות דירקטוריון החברה, לדרוש ולקבל מסמכים ופרטים שונים הדרושים לו ונחוצים לו, כולל לגבי עסקאות שביצעה החברה בשנים האחרונות, למנות מומחים שונים, ובכלל לדאוג לכך ש"ענייני החברה ינוהלו כהלכה ובאופן שאינו מקפח מי מנושיה".

בהודעת דלק נדל"ן נאמר כי "במהלך החודשים האחרונים עשתה החברה כל שביכולתה על מנת להגיע לפתרון מול מחזיקי האג"ח. במסגרת מאמצים אלה ולאחר משא-ומתן ארוך של כ-4 חודשים אף נחתם הסכם עקרונות עם הנציגות של רוב המחזיקים, אשר כלל במסגרתו, בין השאר, תרומה משמעותית מצד בעל השליטה בחברה בהיקפים חסרי תקדים בשוק הישראלי.

"על אף העובדה שנחתם הסכם עקרונות כאמור, בחרו המחזיקים שלא לכבד את הסכם העקרונות, וסדרה כ"ה אף הגדילה לעשות ופנתה בבקשה לבית המשפט לפירוק החברה, ביודעה את כל ההשלכות העשויות להיות למהלך שכזה על כל מחזיקי אגרות החוב".

במצב דברים זה, אומרים בדלק נדל"ן, "ועל אף המאמצים הרבים והניסיונות הכנים של חודשים רבים מצד החברה ובעלות השליטה בה, הוחלט היום כי בלית ברירה, במצב הנוכחי של הדברים, שבו הוגשה בקשת הפירוק על-ידי סדרה כ"ה והתנאים החדשים שהציבו נציגות מחזיקי אגרות החוב, אשר החברה אינה יכולה להיעתר להם, אין מנוס מלפנות לבית המשפט ולהודיע לו כי אין בכוונת החברה להתנגד לבקשת הפירוק, ולבקש את בית המשפט לקיים דיון בנושא זה בהקדם האפשרי".

היקף החוב ל-3 סדרות האג"ח שהנפיקה דלק נדל"ן הוא כ-2.1 מיליארד שקל. מתוכם קיימים חוב של 150 מיליון שקל לסדרה ד', חוב של כ-580 מיליון שקל לסדרה כ"ה וחוב של 1.4 מיליארד שקל לסדרה כ"ה.

בנובמבר 2011 הגישה דלק נדל"ן הצעה למתווה הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת 2.1 מיליארד שקל. במסגרת ההסדר, מחזיקי האג"ח מתבקשים לעבור "תספורת" של מאות מיליוני שקלים.

נציגות סדרות האג"ח ד' ו-ה' אישרו את הסדר החוב, אך סדרה כ"ה לא הצטרפה. בהמשך החליטה השופטת ורדה אלשיך לצרף את יצחק תשובה, בעל השליטה בחברה, באופן אישי כמשיב בהליכי הפירוק של החברה.

לפני כ-3 וחצי שבועות קבעה אלשיך כי ההצבעה על הסדר הנושים המוצע בדלק נדל"ן תיערך באסיפת נושים אחת למחזיקים ב-3 סדרות האג"ח שהנפיקה החברה. זאת, בהתאם לעמדת החברה, שנקלעה לקשיים עקב השקעות כושלות בחו"ל, ובניגוד לעמדת מחזיקי האג"ח הקצרות מסדרה כ"ה (המהוות 28% מהיקף החוב), אשר ביקשו לכנס אסיפות נפרדות לכל סדרה וסדרה. הרוב הנדרש לאישור הסדר החוב הוא 75%.

עם זאת, השופטת אלשיך לא קיבלה את עמדתם של דלק נדל"ן ושל נציגות הסדרה הארוכה, סדרה ה', שמהווה כ-65% מהחוב, ושכוללת את רוב הגופים המוסדיים, לגבי אופן ספירת הקולות באסיפה.

בניגוד לעמדת החברה והמוסדיים, קבעה אלשיך כי הנאמן של כל סדרה יערוך אסיפה מקדימה לאסיפה הקובעת, שבה תידון עמדת הסדרה ודרך ההצבעה של המחזיקים.