גמיוז: "גלובס" - האתר הכלכלי הנצפה ביותר מדי יום

מדידת הרייטינג באינטרנט: ynet ממשיך לצמצם את הפער מוואלה ■ אתר דפי זהב רשם את הירידה הגדולה ביותר בחודש מארס ■ במקביל, רשמו אתר ynet ואתר nrg את העלייה הגבוהה ביותר (כ-2.5%) במספר הדפים הנצפים מתחילת השנה

הקרב בצמרת רשימת האתרים הישראליים המובילים ממשיך להיות צמוד, כש-ynet מצליח לצמצם את הפער מול האתר המוביל וואלה - כך עולה מנתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט לחודש מארס 2012.

על-פי הנתונים, האתר מבית "ידיעות אחרונות" הצליח לצמצם את הפער במספר הגולשים בפועל (Real Users) החודשי ב-21% לעומת חודש פברואר, ואת ממוצע הגולשים בפועל היומי (שמראה על גולשים חוזרים שנכנסים מדי יום לאתר) ב-11%.

אל אתר וואלה גלשו בחודש שעבר 2.46 מיליון גולשים בפועל, לעומת 2.33 מיליון גולשים בפועל שגלשו לאתר ynet (עם חפיפה של כ-144 אלף גולשים).

אתר ynet גם הצליח לעקוף את וואלה בחודש מארס בזמן השהייה החודשי הממוצע לגולש באתר עם 10 שעות ו-10 דקות, לעומת 10 שעות ו-6 דקות לוואלה. עם זאת, וואלה ממשיך להוביל על ynet בכל הקשור לכמות דפים נצפים, כשהפער נשמר על כ-118% בין שני האתרים.

באשר לזהות הגולשים, אתר ynet ממשיך למשוך אליו יותר בני 18 ומעלה לעומת וואלה, עם פער של כ-6%. כמו כן עולה מהנתונים כי המייל של וואלה ממשיך להוות את מוקד המשיכה לאתר (45.4% מהגולשים), ועמודי החדשות של ynet ממשיכים להיות הדומיננטיים ביותר באתר המתחרה (57.6% מהגולשים).

נתוני חודש מארס מאפשרים לראשונה להסתכל גם על השינויים שנעשו ברבעון הקלנדרי הראשון מאז החלה מדידת הרייטינג באינטרנט. כך עולה כי אתר ynet הוא היחיד מבין 5 האתרים המובילים שרשם עלייה מאז תחילת השנה במספר הגולשים החודשי (2.9%).

במקביל, רשמו אתר ynet ואתר nrg את העלייה הגבוהה ביותר (כ-2.5%) במספר הדפים הנצפים. אתר nrg היה גם בין הבודדים בעשירייה הראשונה שרשם עלייה ניכרת בזמן השהייה הממוצע לגולש (3.43%).

באשר לנתוני חודש מארס, שני האתרים שרשמו את השינויים המעניינים ביותר בקרב 20 האתרים המובילים שייכים לאותם בעלים (קבוצת zap), ושניהם עמדו בליבו של מיתוג מחדש שמובילה הקבוצה בתקופה האחרונה. אך בעוד שאתר זאפ רשם את העלייה הגדולה ביותר במארס בהשוואה לפברואר (6% בחודשי ו-3% ביומי), אתר דפי זהב רשם את הירידה הגדולה ביותר (10% בחודשי ו-19% ביומי).

אתר דפי זהב גם רשם צניחה משמעותית מתחילת השנה של 12.6% בחודשי ו-18.8% ביומי, לצד ירידה גם במספר הדפים הנצפים (17%) ובזמן השהייה (10.8%).

אתר ספורט5 רשם את העלייה הגדולה ביותר (3.3%) בממוצע הגולשים היומי בקרב 20 האתרים המובילים במהלך חודש מארס.

בזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל בממוצע הגולשים היומי ב-10.6% על אתר "דה מרקר". במספר הגולשים החודשי מוביל "דה מרקר" עם פער של כ-26%. עם זאת, "גלובס" מוביל גם במספר הדפים הנצפים עם פער של 31%.

כמו כן, אתר "גלובס" מוביל בפער ניכר בזמן השהייה הממוצע לגולש (4 שעות ו-45 דקות, לעומת שעה ו-19 דקות, בהתאמה), זאת על אף ש"דה מרקר" שיפר בחודש מארס את זמן השהייה שלו באתר.

יש לציין כי נתוניהם של שני האתרים הכלכליים הישראלים הנוספים - "כלכליסט" ו"ביזפורטל" - לא מתפרסמים. בעוד ש"כלכליסט" כלל לא נמדד על-ידי ועדת המדרוג מסיבותיו שלו (כמו גם אתר הלוחות winwin השייך כמוהו לקבוצת "ידיעות אחרונות"), ל"גלובס" נודע כי נתוני "ביזפורטל" היו צפויים להתפרסם החודש, אך פרסומם נדחה בשל שינויים פנימיים שביקשה לערוך קבוצת קו המנחה, המחזיקה בבעלות על האתר. גם פרסום נתוניהם של האתרים ice ותקדין, השייכים לקו מנחה, נדחה מאותה סיבה.

החודש מתפרסמים לראשונה נתוני המדידה של אתר הדיגיטל והמדיה החברתית "חורים ברשת", שהצטרף לוועדה בשלהי פברואר. על-פי הנתונים, לאתר גלשו בחודש מארס 61 אלף גולשים בפועל, כשהממוצע היומי עומד על כ-4,900 גולשים, וזמן השהייה הממוצע עומד על 7 דקות.

כמו כן, אתר ynet החליט לפצל שניים מאתריו למדידה נפרדת - אתר ynet tours רשם 52 אלף גולשים בחודש, ואתר ynet shops רשם 65 אלף גולשים בחודש.

דירוג האתרים באינטרנט 17.4.12מארס 2012
 דירוג האתרים באינטרנט 17.4.12מארס 2012