כלכלית ירושלים במו"מ עם תדהר לבניית 300 דירות בת"א

מדובר במו"מ על אופציה לשיווק מתחם סוללים בתל אביב בהיקף של 489 מיליון שקל

כלכלית ירושלים , חברה הנמצאת בבעלותו של איש העסקים אליעזר פישמן מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת תדהר לחתימת הסכם אופציה לשווק מתחם סוללים בתל אביב.

מדובר במתחם המשתרע על פני כ-24 דונם בפינת הרחובות דרך השלום והסוללים בשכונת ביצרון המאפשר בנייה של שני מגדלי מגורים בני 32 קומות שיכללו 300 דירות ושני מגדלי מגורים האחד בגובה 37 קומות והשני בגובה 28 קומות. הזכויות במתחם כוללת 27.5 אלף מ"ר למגורים, 52 אלף מ"ר למשרדים, 3,500 מ"ר למסחר וכ-1,600 מ"ר מבני ציבור. את הקרקע חוכרת החברה מעיריית תל-אביב עד לשנת 2059. את השטח רכשה החברה בשנות ה-90.

התמורה הצפויה לכלכלית ירושלים במקרה של מכירת מלוא יחידות הדיור ושטחי המשרדים במתחם תעמוד על מינימום של 489 מיליון שקל. אם ינתנו זכויות בנייה נוספות במתחם או יעלו המחירים תהיה זכאית החברה לתשלום גבוה יותר. על פי הערכות, עלות הבנייה הכוללת של המתחם כולו תעמוד על כמיליארד שקלים. לכלכלית ירושלים חוב של 104 מיליון שקל על השטח כתוצאה משיעבודו. התמורה עתידה לכסות חוב זה.

כלכלית ירושלים דיווחה לבורסה כי המשא והמתן מתנהל על פי מתווה לפיו "תיתן החברה לתדהר אופציה לשיווק בדרך של ארגון קבוצות רכישה של יחידות דיור ושטחי משרדים, המתוכננים להיבנות בשטח. כתנאי לעסקה, התחייבה החברה לפעול להסדרת התשלום לעיריית תל אביב עבור זכויות הבניה במתחם".

על פי ההסכמות שהושגו עד כה בין החברות תדהר תהיה זו שתתכנן את הפרויקט על חשבונה ותהיה אחראית לקידום הליכי קבלת היתרי הבניה לפרויקט. במידה והאופציה לשיווק לא תמומש על ידי תדהר תהיה כלכלית ירושלים זכאית לקבל ללא תמורה את תוכניות העבודה כתבי הכמויות ומסמכים נוספים שהיוו חלק מקידום התוכנית במתחם.

עוד נקבע כי תדהר תשווק את הפרויקט בשלבים, כאשר בשלב הראשון ישווקו שני מגדלי המגורים, בשלב השני תשווק מבנה משרדים אחד ובשלב השלישי את מבנה המשרדים השני ואת שטחי המסחר.

האופציה, אם תיחתם, מוגבלת לשנה אחת, אולם ניתנת להארכה "באופן שבו יוותרו שישה חודשים לפחות לאחר אישור תוכניות הבניה במתחם והסדרת התשלום בגין הזכויות מול עיריית תל אביב" ,כך על פי הדיווח לבורסה, "אם תוכניות הבניה והסדרת הזכויות לא יסתיימו עד ליום 5.4.2014 יבוטל ההסכם".

בתדהר אישרו את הפרטים.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"