שווי התוכן השיווקי של בזק בפריים-טיים: 2.6 מיליון שקל

כך עולה מניתוח מיוחד של יפעת בקרת פרסום לגבי תוכן שיווקי בחודש מארס ■ במקום השני: הפעילות של מותג הרכב לנצ'יה אפסילון בתוכנית "The Voice"

בזק היא שחקנית התוכן השיווקי הגדולה ביותר בחודש מארס, עם שווי פעילות של כ-2.6 מיליון שקל - כך עולה מניתוח שערכה יפעת בקרת פרסום על פעילויות תוכן שיווקי בתוכניות ריאליטי בערוצים המסחריים במהלך מארס בפריים-טיים. ההשקעות של בזק בתוכן שיווקי בחודש זה הן בעיקר במסגרת "האח הגדול" ו-"The Voice", באמצעות חברת גריי קונטנט.

הפעילויות שנבחנו הן רק כאלה ששילבו פעילות תוכן שיווקי עם מעטפת מדיה ופעילות פנים-תוכניתית. בזק בולטת במעטפת מדיה מרשימה בתוכניות "האח הגדול" ו-"The Voice" וכן בפעילויות תוכן רבות המשולבות בתוך העלילה.

מעטפת המדיה כוללת פינות מסחריות וחסות להענקות פרסים רבות. הפינות המסחריות ארוכות יותר מהענקות הפרס, והן למעשה שילוב בין עידוד הגולשים לבצע פעילות כמו השתתפות בתחרות או צפייה בתוכנית אינטרנט "אחי בוא נדבר על זה בבית" באתר הזכיין.

יש לציין את ההפרדה שהייתה בין הפינות המסחריות של בזק ב-"The Voice", שקידמו את האינטרנט המהיר של החברה, לאלה שהיו בתוכנית "האח הגדול" וקידמו את השיחות הפנים-ארציות של החברה באמצעות הפרזנטור גידי גוב.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "אין ספק כי בזק היא המנצחת הגדולה בתחרות בין קשת לרשת על הפריים-טיים. בזק משיכה לייצר זהות בין ערכי המותג שלה לבין בית 'האח הגדול', והשנה גם משתלבת באופן מוצלח בתוכנית 'The Voice', תוך שהיא ממנפת את תרבות הטאבלטים ומוזיקת הווידיאו וקושרת אותה אל ה-NGN שלה.

"נציין כי הפעילות של בזק בתוכנית 'The Voice' הייתה איכותית יותר עקב בולטות ונראות המותג שלה במהלך הפרקים, אך במונחי ROI הרייטינג הגבוה יותר של 'האח הגדול' פיצה על כך".

קליפ עם לנצ'יה

במקום השני, בפער ניכר מבזק, ממוקם היבואן "סוכנות הרכב לים התיכון" עם פעילות לנצ'יה אפסילון בתוכנית "The Voice" של רשת. הפעילות, באמצעות משרד הפרסום דרורי-שלומי-שקד, כללה במהלך התקופה שנבדקה שתי הענקות פרס בכל תוכנית, ובמסגרת התוכן השיווקי הופיע הרכב בצבע אדום בוהק במספר פרקים. השיא התרחש בפרק הגמר, במסגרתו הופק קליפ מושקע של המתמודדים עם הרכב. שווי הפעילות הריאלי עמד על 348 אלף שקל.

במקום השלישי ממוקמת סמסונג, עם פעילות לקידום הטאבלטים שלה באמצעות מקאן קונקט. סמסונג משתלבת במשימת הכדורגל שקיבלו הדיירים ב"האח הגדול". הדיירים נדרשו ללמוד ריקוד ברזילאי בו צפו בטאבלט, ובמסגרת תוכנית הפריצה בה אסי עזר עלה לשידור עם טאבלט והראה שאלה של צופה בשידור חי.

את הטבלה חותמת רשות המים עם שווי פעילות ריאלי של 258 אלף שקל. רשות המים, שאינה נחשבת למפרסמת גדולה, בולטת בפינות מסחריות המציגות באופן יצירתי את "שיר המקלחת", שאורכו אמור להשתוות לזמן רחצה על מנת לעודד חיסכון במים. כמו כן, במסגרת פעילות התוכן השיווקי מופנים צופי "The Voice" על-ידי המנחה במהלך הפרק לאתר רשת לטובת חיסכון במים, אך ללא אזכור מפורש של רשות המים.

המותגים המובילים בפעילות התוכן השיווקי
 המותגים המובילים בפעילות התוכן השיווקי