כלל פיננסים: למכור מלאנוקס ולחכות לנקודת כניסה נוחה יותר

האנליסט יונתן קרייזמן משתמש במכפיל 23 ורווח למניה של 2.6 דולר ל-2013 וגוזר מחיר יעד של 60 דולר - נמוך בכ-2.5% ממחיר הסגירה ביום שישי בוול סטריט

כלכלני כלל פיננסים ברוקראז' מגיבים הבוקר לזינוק במניות מלאנוקס בשני ימי המסחר האחרונים (בשיעור מצטבר של כ-40%) ומורידים דירוג המלצה למניה.

"עם ההכרה הגדלה בטכנולוגיית האינפיניבנד של מלאנוקס כגורם משמעותי בעולם מחשב העילית, הפתעה חיובית עשויה להגיע בעיקר מרכישה או מניסיון השתלטות. עם זאת, משוואת הסיכון סיכוי הנוכחית, אנו מעדיפים לקחת רווחים ולהמתין להזדמנות כניסה נוחה יותר", כותב האנליסט יונתן קרייזמן.

לדעת קרייזמן, השאלה המרכזית העומדת על הפרק היא כמה "תחמושת" נשארה למלאנוקס להמשיך להפתיע את השוק. עם תחזיות למכירות של כ-491 מיליון דולר ורווח למניה של 2.61 דולר ב-2013, למרות המומנטום העסקי הכל כך חזק, "להערכתנו היכולת של החברה להכות את המספרים מוגבלת בשלב זה".

תחזית הרווח של כלל פיננסים ל-2013 גוזרת רווח תפעולי של 26% - בטווח הגבוה של תחזיות החברה לטווח הארוך. "אנו מזכירים כי למרות האופטימיות והרוח הגבית מהתוצאות, בעקבות גודל התחרות בשוק ה-10GbE וכניסתה של אינטל לתמונת התחרות באינפיניבנד, מלאנוקס תתקשה להימנע מהמשך הפניית משאבים רבים למחקר ופיתוח - גורם שלהערכתנו יקשה לסטות מהטווח העליון שהציבה לשיעור רווח תפעולי - 21%-26%".

ובכל זאת מאיפה עשויה להגיעה ההפתעה הבאה? הטריגרים החיוביים למניה עשויים לבוא מרכישה שתבצע - "תסריט ממשי ביותר אשר יתקבל בחיוב על ידי השוק, אך מבלי יכולת לצפות את מועד התממשותו", או ניסיון של חברת שבבים גדולה לרכוש את מלאנוקס - "תסריט פחות סביר אך אפשרי", או אפסייד משמעותי לציפיות הנוכחיות שעלו באופן ניכר לאור התוצאות החזקות של הרבעון האחרון, "משוכה גבוהה".

עבור 2012 כולה צופים כעת בכלל פיננסים מכירות של כ-441 מיליון דולר ורווח של 2.29 דולר למניה ועבור 2013 כאמור מכירות של כ-491 מיליון דולר ורווח של 2.61 דולר למניה (לעומת תחזית קודמת למכירות של כ-476 מיליון דולר ורווח של 2.47 דולר למניה.

קרייזמן משתמש במכפיל 23 ורווח למניה של 2.6 דולר הגוזר מחיר יעד של 60 דולר. זאת לעומת מחיר סגירה של 61.52 דולר בסיום המסחר בוול סטריט ביום ו'.