קשת מושכת את תלונתה נגד "ידיעות אחרונות"

זכיינית ערוץ 2 התלוננה במועצת העיתונות על סיקור שלילי של פעילותה ב"ידיעות אחרונות" ■ "'ידיעות' מתעלמת בבוטות ובהפגנתיות מבית הדין של מועצת העיתונות ומסמכותו, וממילא לא תקיים אחר החלטת בית הדין אף בתלונותינו שבנדון"

זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה למועצת העיתונות כי היא מושכת את תלונתה נגד "ידיעות אחרונות", לאחר שקבוצת העיתון הודיעה כי לא תגיע לדיון בנושא.

"לנוכח התנהלותה של 'ידיעות אחרונות', אשר מתעלמת בבוטות ובהפגנתיות מבית הדין של מועצת העיתונות ומסמכותו, הגענו לכלל מסקנה כי 'ידיעות' ממילא לא תקיים אחר החלטת בית הדין, אף בתלונותינו שבנדון", כתב עורך דינה של קשת, רון גזית, למזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר. "בנסיבות אלה, אין אנו רואים כל תועלת בבירור תלונותינו על-ידי בית הדין של מועצת העיתונות ואין אנו רואים טעם בהחלטה של בית הדין בעניין. לפיכך, אנו מושכים בזאת את תלונותינו למועצת העיתונות". זאת, לאחר שנציגי ידיעות אחרונות הפסיקו להגיע לדיונים בנושא.

קשת מנהלת הליך נגד "ידיעות אחרונות" במועצת העיתונות בדרישה לכתוב גילוי נאות לצד כל הדיווחים של אתרי, עיתוני ומגזיני הקבוצה על הזכיינית, אשר יבהיר כביכול כי שני הגופים מצויים בסכסוך עסקי. זאת, לאור טענות של קשת כי ב"ידיעות" מסקרים את תכניה ואת התנהלותה באופן שלילי בלבד. בידיעות אחרונות דחו לא אחת את הטענה וניסיון גישור בין הצדדים כשל. באחרונה הרחיבה קשת את תלונתה לאור אופן חשיפת פרשת "הכדורים הפסיכיאטריים".

גורם בקשת אמר היום (א') כי "'ידיעות אחרונות' מצפצפים על בית הדין ומחרימים את הגורם המוסמך בישראל בענייני אתיקה עיתונאית. הודיעו שאין בכוונתם לשתף פעולה עם ההליך, בנימוק הלא רציני ש'כולם יודעים' שיש תחרות בין קשת ל'ידיעות'. עצם ההתעלמות מראש מוכיחה כי הם אינם הולכים למלא אחר ההכרעה בו. 'ידיעות' לא מוכנים לעבוד בשקיפות כפי שהם דורשים. נאה דורש נאה מקיים. הפרישה הסופית של 'ידיעות' משמשת כעדות המוכיחה את טענתנו. ב'ידיעות אחרונות' לא מוכנים להעמיד את עצמם לבדיקה - הם לא מוכנים לעמוד למשפט ובורחים. מי שבקיא בפרטים יודע מדוע".

מ"ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה, אולם גורם בעיתון מסר: "אחרי שמנקים את כל הפילפולים והספינים, נותרה רק עובדה אחת: קשת חוזרת בה מתלונתה נגד 'ידיעות אחרונות'. כנראה שגם בקשת הבינו שאין לתלונה שום בסיס ועל מנת למנוע מבוכה החליטו לוותר מראש".