"הציפיות בשווקים גבוהות מדי; צפו לחולשה בנתונים"

רפי גוזלן מ-IBI, מתריע: יש לצפות "ללחץ שלילי על נכסי הסיכון" ומהלכים אפשריים לנקיטת מדיניות מוניטארית מרחיבה באירופה וארה"ב

"הרבעון הראשון של 2012 היה מהמוצלחים ביותר בשווקים בעולם עם עליות דו-ספרותיות במדדי המניות", כותב רפי גוזלן מ-IBI, שסבור כי למרות העליות - צפויים נתוני המאקרו בארה"ב להציג החלשות בשני הרבעונים הבאים, תוך צפי "ללחץ שלילי על נכסי הסיכון" ומהלכים אפשריים לנקיטת מדיניות מוניטארית מרחיבה באירופה וארה"ב.

"חלק בלתי נפרד מהתנהלות השווקים הם ציפיות המשקיעים", כותבים ב-IBI. "ברבעון האחרון של 2011 ועד לסוף הרבעון הראשון ב-2012 היו הציפיות מסביבת המאקרו נמוכות יחסית. לאחרונה התהפכה המגמה, כך שמרבית הנתונים מפתיעים לשלילה - כלומר, קיימת באופן יחסי אופטימיות רבה מדי בשווקים".

בתוך כך, בבית ההשקעות סבירות כי מבחינת הציפיות בשוק, קיים לחץ פוטנציאלי על שווקי המניות כלפי מטה. "הבעיות המבניות בכלכלה העולמית מפעילות גם הן לחץ זהה, במיוחד במשקים המפותחים", כותב גוזלן.

"עולה הסבירות כי התבנית שאפיינה את השנים האחרונות עשויה לחזור גם השנה, כלומר צפי ללחץ שלילי על נכסי הסיכון", מסכמים ב-IBI. "הצפי למהלכי מדיניות מוניטאריים מרחיבים מוקדם מדי, וסביר שהם יגיבו רק כתגובה ממשוכת להרעה בנתונים ובשווקים".