16 שנות מאסר ל"מטפל האלטרנטיבי" רוני אליהו בגין אונס ומירמה

ישלם גם פיצויים בסך 800 אלף שקל למתלוננים ■ השופטים: "הנאשם ניצל את האמון שנתנו בו המטופלות, ותוך כדי עיסוי ביצע בהן את זממו לסיפוק יצריו האפלים"

16 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (א') על רוני אליהו, שהתחזה למטפל אלטרנטיבי והורשע בתום משפט הוכחות מלא ב-22 אישומים הכוללים עבירות מין ועבירות מירמה - כך דווח בגלי צה"ל.

אליהו, תושב תל-אביב, פרסם את עצמו כמטפל אלטרנטיבי שהמציא שיטת ריפוי למחלות חשוכות מרפא, ואף כמי שפתח מכללה שלימדה את השיטה הזו שכלל לא הייתה קיימת - כך קבעו שופטי המחוזי בתל-אביב לפני כחודשיים.

המטפל, שכונה על-ידי בית המשפט "שרלטן", הונה גם מטופלים שהגיעו אליו וגם סטודנטים שהגיעו למכללה שפתח כדי ללמוד את אותה שיטת ריפוי ושילמו לו עשרות אלפי שקלים.

בנוסף, "המטפל האלטרנטיבי" הורשע גם בשורת עבירות מין ובהן אונס ומעשי סדום שביצע במטופלות שלו. בהחלטתם כתבו השופטים: "הנאשם ניצל את האמון שניתן בו על-ידי המטופלות, ותוך כדי עיסוי ביצע בהן את זממו, לצורך סיפוק יצריו המיניים האפלים".

בית המשפט קבע היום כי עונשי המאסר על עבירות המירמה ירוצו באופן חופף, ואילו העונשים על עבירות המין ירוצו במצטבר - בסך-הכול, כאמור, 16 שנות מאסר. בנוסף לעונש המאסר הזה, אליהו ישלם גם פיצויים בסך כולל של 800 אלף שקל לכל המתלוננים בתיק.

במהלך המשפט אשפז את עצמו אליהו במחלקות פסיכיאטריות וניסה לטעון כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. הדבר הביא לעיכובים רבים במשפטו, אך לא לקבלת טענות ההגנה.

אליהו מצדו ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע, לא מביע חרטה על מעשיו ומבטיח כי יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.