ynet ומאקו מתחרים על רכישת אתר נענע10

מכירתו של אתר נענע10 לידי ynet או מאקו תשאיר בכל מקרה את ערוץ 10 מחוץ לתמונה, לאור העובדה שבשני המקרים הוא נחשב למתחרה ישיר

בדרך למיזוג ענק בשוק האינטרנט הישראלי: אתר ynet מבית "ידיעות אחרונות" ואתר mako מבית זכיינית ערוץ 2 קשת מתחרים על רכישת אתר נענע10 - כך נודע ל"גלובס".

אתר נענע10, שהוקם ב-1999 הוא אתר האינטרנט הישראלי הרביעי בפופולריות שלו, ובחודש מארס השנה גלשו אליו 1.56 מיליון גולשים בפועל, כך שהוא בהחלט אטרקטיבי ומהווה סחורה חמה בשוק.

באתר מחזיקה חברת נטוויז'ן-סלקום, שייסדה והקימה אותו; וערוץ 10, שהצטרף כשותף עסקי ותכני ב-2007 - כשאז גם שונה שמו לנענע10.

מכירתו של האתר לידי ynet או מאקו תשאיר בכל מקרה את ערוץ 10 מחוץ לתמונה, לאור העובדה שבשני המקרים הוא נחשב למתחרה ישיר - הן של קשת, ששותפה בחברת החדשות של ערוץ 2, והן של ynet, שנחשב לאתר הישראלי המוביל בתחום החדשות.

מדובר על עסקה גדולה בשוק המקומי, לאור העובדה ש-ynet הוא האתר השני המוביל מבין האתרים הישראלים, ומאקו נמצא מיד אחריו.

על-פי נתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט, בחודש מארס גלשו 2.33 מיליון גולשים בפועל לאתר ynet, בעוד לאתר מאקו גלשו 1.98 מיליון גולשים. עם זאת, לשני האתרים יש חפיפה עם הגולשים של נענע10, כששיעור החפיפה בחודש מארס דומה ועמד על כ-27%.

כבר תקופה ארוכה שבשוק מדברים על מצבו של אתר נענע10. התרחשויות שונות בשוק התקשורת בשנה האחרונה העלו תהיות רבות באשר לעתידו של אתר נענע10. בראש ובראשונה שאלת עתידו של ערוץ 10, שעד לפני כמה חודשים היה לוט בערפל, עמדה בפתחו של האתר, לאור העובדה כי מאז 2007 ערוץ 10 הוא בעל מניות באתר ומשמש כשותף תוכן בתחום החדשות, הבידור, הספורט, הווידיאו ועוד.

עוד לפני שערוץ 10 עמד בפני סגירה בעקבות אי-תשלום חובות, הוא שיתף פעולה עם אתר וואלה המתחרה עבור הפלטפורמה האינטרנטית של תוכנית הריאליטי שלו "24/7". שיתוף-פעולה זה הוביל למרמור רב בקרב אנשי נענע10, לאור העובדה כי הם השותפים הטבעיים של הערוץ המסחרי.

במקביל, כניסתו של נוחי דנקנר, הבעלים של נטוויז'ן, לעיתון "מעריב" העלה בשוק ספקולציות באשר למיזוג אפשרי בין אתר נענע10 לאתר nrg מבית "מעריב".

ב-ynet סירבו להגיב לידיעה. ממאקו נמסר בתגובה כי "אנחנו בוחנים כל הזמן הזדמנויות עסקיות". מנענע10 טרם התקבלה תגובה.