עד יום שני - מתח רב!

נראה כי מגמת העליה בתל אביב 25 עדיין תקפה ■ בוול סטריט הכל מעורפל - התנודתיות גדולה, נמתין ליום שני

מנקודת הזמן של כתיבת עדכון זה, נראה שמגמת העליה של תל אביב 25, כפי שהוגדרה כאן זה מכבר, עדיין תקפה. בחירות, קיץ, גרעון בתקציב? כרגע אין להם סימנים על הגרף.

ההתנגדות ב-1,180 עדיין רלבנטית והיא נובעת מהיות האזור הזה אזור השיא של מהלך העליה הקודם. אבל, ההגעה ההדרגתית והמובנית בגלים של עליה אל האזור הזה מעידה על סיכוי שתל אביב 25 יפרוץ אותו כלפי מעלה. איך זה מסתדר עם שפע הנתונים שסותרים תחזית כזו? שאלה טובה אבל לא מעניינו של הניתוח הטכני. אם זה יסתדר, נקבל את ההסבר איך זה קרה בדיעבד.

את תמיכת המבחן הייתי מעלה ל-1,150. מהלך מתחת לרמה הזו ירמוז על האפשרות שב-1,180 נוצרה פסגה כפולה ויעלה את הסבירות להתפתחות של גל יורד משמעותי. שורה תחתונה: מעל 1,180 - אישור למגמת העליה, מתחת ל-1,150 - סיכוי להתהפכות. נכון לסיום שבוע המסחר, הכיוון הטכני הוא עליה. עכשיו לוול סטריט, שם הכל מעורפל כמו האובך שנתקע אצלנו באוויר בשבוע שעבר.

תנודתיות הורגת

איך שלא תבנו את מערכת האיתותים הטכניים שלכם לוול סטריט, היא תשגר הנחיות מתחלפות. בימים מסוימים מתקבצים ביחד איתותים חיוביים שמציפים פרשנות שורית לגרף, למשל תמיכה משמעותית באזור ה-1,357 ל-S&P500 והמשך עליה ממנה ובימים מסוימים הם מתקבצים לאיתותים שליליים שמציפים פרשנות דובית כמו פריצה של קו מגמה עולה ופסגה כפולה ל-S&P500. כפי שתראו בטור קניון המניות ביום רביעי, המשמעת הטכנית ופרוטוקול ההגנות גורמים לנו נזק בתקופה הזו והתיק מפגר אחרי ה-S&P500. הגנות נפתחות כאשר ניתנים סימנים לירידה ונסגרות כאשר הם מתבטלים (בשער גבוה יותר, עובדה שגורמת לעלות) או אחרי ירידה משמעותית לרמת תמיכה (לא קורה בזמן האחרון). זו תקופה ש"אחוזי הפגיעה" של הניתוח הטכני יורדים ומן הסתם גם הפופולאריות שלו. יש ימים כאלו, היו ויהיו.

לשבוע הקרוב, נתחיל שוב במבחן תמיכה לדאו ב-13,000 ובמבחן תמיכה ל-S&P500 באזור ה-1,350 וקצת. הכוחות המנוגדים כל כך משמעותיים ולכן התנודתיות כ"כ גדולה ואיתה אנחנו נכנסים לתקופת המתנה עד שני. הנחת המוצא היא עדיין בעד התמיכה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.